یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 17838 |
|
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۸:۴۴ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

فتنه و اغتشاش سال ۹۶ با همت دلسوزان به اسلام و انقلاب خاموش می‌شود ولی نباید از چراغ قرمز مشکلات اقتصادی به وجود آمده در کشور غافل بود. به گزارش واحد خبری سیده آمل ، با فروکش کردن اغتشاشاتی که به بهانه مشکلات اقتصادی در کشور ایجاد شده بود و مجریان اغتشاشات اجازه بیان خواسته‌های […]

فتنه و اغتشاش سال ۹۶ با همت دلسوزان به اسلام و انقلاب خاموش می‌شود ولی نباید از چراغ قرمز مشکلات اقتصادی به وجود آمده در کشور غافل بود.

به گزارش واحد خبری سیده آمل ، با فروکش کردن اغتشاشاتی که به بهانه مشکلات اقتصادی در کشور ایجاد شده بود و مجریان اغتشاشات اجازه بیان خواسته‌های واقعی مردم را ندادند، نباید از رسیدگی و رفع مشکلات موجود در استان مازندران و دیگر استان‌های کشور غافل بود.

مجریان کشور بدانند که نسبت به عملکرد آنها در قبال مردم نقدهای جدی وارد است که با بازنگری در شرح وظایف خوشان نسبت به جلب رضایتمندی مردم اقدام کنند.

به عنوان نمونه در استان مازندران چالش‌های جدی در حوزه بیکاری، واردات محصولات کشاورزی در زمان تولید، ترافیک، عدم تکریم ارباب رجوع در ارگان‌ها و نهادها، زباله، بحران‌های زیست محیطی، تعطیلی کارخانجات، عدم پرداخت به موقع حقوق و مزایا کارگران واحدهای تولیدی، پرداخت چند باره عوارض نهادها و ارگان‌های مانند شهرداری، افزایش هزینه‌های آب، برق و گاز و شوک قطع شدن یارانه مردم، مشکل مسکن و افزایش اجاره‌بها، وجود تعداد زیادی از کارگران ساختمانی در انتظار بیمه همه و همه از مواردی است که باید نسبت به رسیدگی این امور اقدام شود.

مدتی بود که بحث دیدار مردمی مدیران استان با مردم برنامه‌ریزی شده بود که به مدت چهار سال به صورت کلی بحث دیدار مردمی مدیران با مردم تعطیل شد که با حضور محمد اسلامی دیدارهای مردمی دوباره برگزار می‌شود.

برگزاری دیدارهای مردمی با مسئولان یکی از مواردی است که زمینه آشناسازی مدیران با مشکلات واقعی مردم را تا حدودی فراهم می‌کند.

حضور متولیان اصلی و بازدیدهای میدانی هم از مواردی است که در این چند سال در استان مازندران به کلی در حال فراموشی است.

حضور بخشداران و فرمانداران در نقاط مختلف استان از مواردی است که باید به آن توجه شود.

بحث پیگیری شکایت‌های مردمی در ارگان‌ها و نهادها از مواردی است که در این چند ساله کمتر به آن توجه شده است و صندوق‌های شکایت در سطح ارگان‌ها و نهادها تنها اسم دهان پرکن تبدیل شده و عدم توجه به دغدغه‌های مردم در این صندوق‌ها زمینه گلایه‌مندی را فراهم می‌کند.

باید پذیرفت که در برخی از ادارات و نهادها بحث تکریم ارباب رجوع چندان مورد توجه نیست و حتی اسمی از تکریم ارباب رجوع دیده نمی‌شود.

گشت و گذار چند ساعته کارمند اداره در فضای مجازی از مواردی است که نشان می‌دهد فعالیت در این فضا به رسیدگی امور مردم در برخی از ارگان‌ها و نهادها ارجحیت دارد.

باید بپذیریم که این فتنه و فتنه‌های بزرگتر تهدید برای جمهوری اسلامی ایران نیست ولی باید قبول کنیم که مردم ولی نعمتان انقلاب اسلامی ایران هستند، گذشته از همه این امور مجریان در ایام انتخابات با وعده‌ و وعیدها از مردم رای گرفتند که مشکلات آنها را حل کنند، پس از چند وقت از فعالیتشان، به جای حل مشکلات آنها طرح افزایش قیمت حامل‌های انرژی و بحث حذف یارانه‌ها را مطرح می‌کنند، در صورتی که همین مجریان اقتصادی حذف یارانه را خط قرمز دولت خویش می‌دانستند.

در حوزه اشتغال قول‌های زیادی به مردم داده شد، به جای پاسخگویی به مردم و افکار عمومی به صورت عملیاتی، رشد شاخص‌های مختلف را به رخ مردم می‌کشند.

مجریان اقتصادی به جای فرار رو به جلو در برابر مشکلات و انداختن توپ مشکلات در زمین دیگران، در وضعیت عملکرد خویش بررسی داشته و نسبت به رفع آن اقدام کنند، تنها رسیدگی صادقانه به مشکلات مردم ماندگار است، این فتنه هم با حضور پر صلابت مردم خاموش شد ولی دغدغه‌های اقتصادی مردم باقی است و هر فردی که مسئول است باید در مقام پاسخگویی حاضر شود و اگر خادمی مردم را پذیرفت واقعا خدمتگذار مردم باشد نه ولی نعمت آنها!

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید