چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-24
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 14119 |
|
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش سیده آمل ، مهران فرصت در سومین همایش مهندسان عمران در مرکز آموزشی و فرهنگی بانک ملی بابلسر اظهارکرد: در حالی که زمان زیادی از تدوین آئین نامه مهندسان گذشته است نیاز است تا این آئین نامه تغییر پیدا کند. وی خاطرنشان کرد: در ۲۲ سال گذشته از تشکیل نظام مهندسی در کشور […]

به گزارش سیده آمل ، مهران فرصت در سومین همایش مهندسان عمران در مرکز آموزشی و فرهنگی بانک ملی بابلسر اظهارکرد: در حالی که زمان زیادی از تدوین آئین نامه مهندسان گذشته است نیاز است تا این آئین نامه تغییر پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: در ۲۲ سال گذشته از تشکیل نظام مهندسی در کشور حرکت رو به رشدی را در جامعه مهندسی شاهد هستیم و وضعیت مطلوبی در ساخت و سازهای شهری وجود دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با اشاره به اینکه ارائه خدمات واقعی و مسئولیت پذیری لزوم کار مهندسان است و مهندسان باید بدانند که مسئولیت پذیری و ارائه مشورت به ناظر و کارفرما از ضروریات این گروه از جامعه است،  اظهار کرد: تمام این نگرانی‌ها برای بالا بردن سطح کیفی ساختمان ها است.

فرصت با اشاره به اینکه مازندران با توجه به شرایط اقلیمی خاصی که دارد نیاز به توجه بیشتری در امر ژئوتکنیک داشته که باید شاهد ساختمان های پایدار و مقام باشیم، افزود: مهندسان باید در مسائل تخصصی خود حساسیت داشته باشند.

وی گفت: آموزش و کنترل نظارت از وظایف اصلی سازمان نظام مهندسی است که این مهم در طول سال برای مهندسان در نظر گرفته می‌شود تا در میدان فعالیت مهندسان با چالشی رو به رو نباشند.

 حسین نعمتیان رئیس گروه تخصصی عمران نظام مهندسی مازندران نیز اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی دارای ۳۳ هزار عضو است که تعداد ۱۵ هزار نفر از مهندسان عمران هستند و حدود ۵۰ درصد پروانه اشتغال دارند.

وی خاطرنشان کرد: در نخستین اقدام پس از تشکیل گروه تخصصی عمران تعداد ۲۰ مورد پیشنهادی برای دوره تخصصی هفتم قرار گرفته است و پس از گذشت ۷ ماه طی ۱۶ ساعت کار مداوم پیشنهاداتی به سازمان نظام مهندسی ارائه شده است.

وی گفت: بازبینی تعرفه های مهندسی، بیمه‌های همگانی حوادث، ژئوتکنیک و آموزشگاه، پاسخگویی به نامه‌های رسیده و برگزاری سومین همایش مهندسان عمران از جمله پیشنهادات این گروه تخصصی به سازمان نظام مهندسی استان مازندران بوده است.

وی از برگزاری کارگاه تخصصی برای مهندسان عمران خبر داد و گفت: برگزاری جلسه با اعضای ژئوتکنیک و پیگیری مشکلات مهندسان عمران از جمله فعالیت های گروه تخصصی عمران بوده است.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید