یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 16294 |
|
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید دارد که صندوق بین المللی پول خواسته های آمریکا را دنبال می کند و به این جهت ۱۰ سال است که این صندوق به ایران وام نمی دهد. به گزارش واحد خبری سیده آمل ،عزت الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره […]

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید دارد که صندوق بین المللی پول خواسته های آمریکا را دنبال می کند و به این جهت ۱۰ سال است که این صندوق به ایران وام نمی دهد.

به گزارش واحد خبری سیده آمل ،عزت الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به این موضوع که صندوق بین المللی پول ۱۰ سال است که به ایران وام نمی دهد، اظهار داشت: معاونت خارجی وزارت اقتصادی از عدم وام دهی صندوق بین المللی پول به ایران خبر می دهد اما این سوال مطرح می شود که این معاونت چه کاری تا کنون اقدام کرده و به نتیجه رسیده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معاونت خارجی وزارت اقتصادی عملکرد قابل دفاعی نداشته است، ادامه داد: باید بررسی شود که آنها به  جز مذاکره و صحبت آیا کار دیگری انجام داده اند تا بتوانیم از صندوق بین المللی پول، وامی دریافت کنیم؟

نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه مجامع بین المللی به آمریکا وابسته هستند، گفت: روسای مجامع بین الملل به خصوص صندوق بین المللی پول از سوی آمریکا تعیین می شود بنابراین در شرایطی که خصومت و دشمنی آنها نسبت به ایران واضح است چه انتظاری وجود دارد که به ما وام دهند، تحریم دقیقا در چنین شرایطی معنای واقعی خود را نشان می دهد.

وی تاکید کرد: مسئولان به جای بیان عدم وام دهی صندوق بین المللی پول به مدت ۱۰ سال به ایران، بهتر است از اقداماتی که به نتیجه رسیده است بگویند اما متاسفانه مسئولان بجای پاسخگویی در مقام انتقاد قرار گرفته اند.

این نماینده مجلس با انتقاد از رویه دولت روحانی، بیان داشت: متاسفانه شاهد هستیم در دولت یازدهم و دوازدهم مسئولان به جای آنکه مخاطب انتقادها قرار بگیرند، خودشان به صورت خود جوش به انتقاد بر می خیزند، این در حالی است که مردم باید از آنها انتقاد کنند و آنها در مقابل مسئولیتشان پاسخگو باشند.

یوسفیان ملا در ادامه گفت‌وگوبا خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه در بخش اقتصادی مشکلات متعددی داریم، اظهار داشت: دولت به سمت جذب سرمایه گذار خارجی و فاینانس رفته است اما در این زمینه عملکرد خوبی شاهد نبودیم نمونه آن همکاری با چینی ها در پروژه آزاد راه تهران- شمال است.

وی گفت: اما مسئولان به جای حل این مسائل، از مشکلات بخش خصوصی و جذب سرمایه خارجی می گویند، در این زمینه مقام معظم رهبری تاکید داشتند که انتقادات مسئولان نسبت به مسائل اقتصادی به خودشان بر می گردد.

این نماینده مجلس در این باره که صندوق بین المللی از عدم همکاری با آمریکا برای وام ندادن به ایران خبر داده است، اظهار داشت: این مسائل به روابط خارجی ایرن بر می گردد،البته روسای صندوقی بین المللی پول به ظاهر خود را مستقل از آمریکا می دانند اما در نهایت به خواسته واشنگتن تن خواهد داد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتظار می رود دولت به جای تلاش برای دریافت پول و جذب سرمایه از خارجی ها، از نیروی های داخلی خود به خصوص قرارگاه خاتم کمک بخواهد، چرا که آمریکا حتی در دوران اوباما که خواهان برجام بود نیز قوانین ضد ایرانی و تحریمی داشته است./

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید