یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 15830 |
|
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

متخصصان بیهوشی بسیاری از بیمارستان های خصوصی و دولتی کشور در اعتراض به آنچه برخورد سلیقه ای و ناعادلانه در وزارت بهداشت و درمان و کاهش تعرفه های پزشکی خود عنوان می کنند، ظهر امروز در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کردند؛ تجمعی که با حضور برخی نمایندگان در بین آنها همراه شد و […]

متخصصان بیهوشی بسیاری از بیمارستان های خصوصی و دولتی کشور در اعتراض به آنچه برخورد سلیقه ای و ناعادلانه در وزارت بهداشت و درمان و کاهش تعرفه های پزشکی خود عنوان می کنند، ظهر امروز در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کردند؛ تجمعی که با حضور برخی نمایندگان در بین آنها همراه شد و جمعیت شرکت کنندگان آن بیش از ۳۰۰ تن برآورد می شود.

به گزارش  سیده آمل ، جمع زیادی از متخصصان بیهوشی بیمارستان های سراسر کشور، ظهر امروز یکشنبه، در ادامه اعتراض های خود به سیاست های جدید وزارت بهداشت در رابطه با کاهش تعرفه های این پزشکان، در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی اقدام به تجمع اعتراضی کردند.

در این تجمع اعتراضی که جمعیت حاضران آن را متخصصان بیهوشی سراسر کشور تشکیل می دادند، معترضان با در دست گرفتن شعار نوشته هایی نسبت به کاهش تعرفه های پزشکی خود اعتراض و اقدامات اخیر وزارت بهداشت در این راستا را نا عادلانه و باعث افزایش دغدغه های خود خواندند.

جمعیت حاضران در مقابل ساختمان مجلس حدوداً ۳۰۰ تن برآورد می شود و همان طور که اشاره شد، این افراد از بیمارستان های کل کشور خود را به تهران رساندند تا به دلیل ناامیدی از وزارت بهداشت و شخص وزیر، صدای اعتراض خود را به گوش نمایندگان مجلس برسانند.

با آغاز اعتراض برخی نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان مثل قربانی، امینی فر، همتی، عابدی و چند نماینده دیگر در بین تجمع کنندگان حاضر شدند و دغدغه های این متخصصان را شنیدند.

قربانی با عنوان این مطلب که معتقدیم تعرفه ها غیرکارشناسی تعیین شده اند، خواستار صبر و حوصله متخصصین بیهوشی شد و گفت: من قول می دهم ظرف دو هفته آینده جلسه ای در کمیسیون بهداشت با حضور دو نماینده بیهوشی و شخص وزیر برگزار کنیم تا بتوانیم به راه حلی برسیم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر اهمیت رشته بیهوشی و نقش متخصصین بیهوشی در روند اجرای طرح تحول سلامت، افزود: ما زبان گویای شما هستیم و برای حل مشکل شما تلاش می کنیم.

قربانی با عنوان این مطلب که مسئولین وزارت بهداشت را مجاب کرده ایم مشکل شما را حل کنند، گفت: آنها از ما وقت خواسته اند که این مشکل را حل کنند. ولی من به شما قول می دهم ظرف دو هفته آینده حتما جلسه ای با حضور دو تن از نمایندگان شما و شخص وزیر بهداشت، در کمیسیون بهداشت تشکیل دهیم.

یکی از پزشکان حاضر در تجمع در باره جزئیات این اعتراض به خبرنگار «تابناک» گفت:  از آنجایی که متخصصین بیهوشی تا کنون و پس از هشت ماه اعتراض مدنی به نتیجه ای نرسیده اند امروز در مجلس جمع شدند تا صدای اعتراضشان را به گوش نمایندگان ملت و مسئولان برسانند.

او افزود: ما خواسته ای جز اجرای عدالت نداریم. تعرفه های اعلام شده سال ٩۶ کاملا ناعادلانه و مغرضانه تهیه شده و باید اصلاح شود. شما کجای دنیا دیده اید که تعرفه یک صنف را نسبت به سال قبل از آن ۵٠ درصد کاهش دهند؟

در این تجمع متخصصان بیهوشی بیانیه ای را قرائت کردند که خطاب به نمایندگان مجلس نوشته شده بود و در آن انتقادهایی جدی به عملکرد وزارت بهداشت وجود دارد.

در بخش هایی از این بیانیه آمد: در سالیان متمادی و به ویژه سال گذشته این گروه خدمتگزار از جامعه پزشکی مورد بی مهری های زیاد از جانب مسئولین نظام سلامت قرار گرفته است. از جمله  این اقدامات، بالینی ندانستن این رشته است که ریشه در سال های دور دارد. این در حالی است که نزد شرکت های بیمه گر در کنار چند رشته تخصصی بالینی دیگر به عنوان پر مخاطره ترین رشته ها شناخته شده و بالاترین حق بیمه را دارد.

بارها در مقاطع مختلفی از جمله انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات نظام پزشکی به جهت آرام نگاه داشتن جو عمومی قول های شفاهی مبنی بر اصلاح وضع پیش آمده داده شده که هیچ یک  جامه عمل نپوشیده اند تا جایی که در ویراست سوم از کتاب ارزش خدمات سلامت تا ۵۰درصد از تمام تعرفه های بیهوشی کاسته شده و به صورت تحیر برانگیزی برای بیهوشی برخی اقدامات جراحی که امکان انجام بدون بیهوشی بیمار میسر نیست کد با پایه ی صفر در نظر گرفته شده است. متاسفانه علیرغم تمام رایزنی ها دستور اکید بر اجرایی شدن آن داده شده است.

اقدامات جمعی و گهگاه پراکنده ای، در مقابل این ظلم و بی عدالتی اعمال شده بر جامعه بیهوشی، صورت گرفت؛ اما متأسفانه به جای گوش شنوای مسئولین، برخی جریانات آن را به پول پرستی و نگاه صرفا مادی این گروه نسبت دادند و سعی کردند بار دیگر توده ی مردم و بیماران را در مقابل پزشکان قرار دهند تا اینکه در حرکتی کاملا منسجم، همکاران متخصص بیهوشی در سراسر کشور دو روز از روزهای پایانی شهریور ماه را به بیهوشی رایگان برای بیماران اختصاص دادند تا ضمن نشان دادن اتحاد خود گویای این مهم نیز باشند که آنچه امروز جامعه بیهوشی نگران آن است کم توجهی، نگاه سلیقه ای، کار غیرکارشناسی و سوء نیت برخی مسئولین تأثیرگذار در امر تعرفه های پزشکی است، نه صرفا بعد مادی این موضوع.

همچنین مطالبات متخصصان بیهوشی در این بیانیه به شرح زیر اعلام شد:

۱-دستور لغو اجرای مصوبه و تعلیق فوری اجرای ویرایش سوم از کتاب ارزش خدمات سلامت تا اطلاع ثانوی
۲- تجمیع تیم کارشناسی متشکل از انجمن های علمی پزشکی در جهت ترجمه، تبیین و اجرای بی کم و کاست کتاب ارزش گذاری مرجع موسوم به کتاب کالیفرنیا
۳-اقدام عاجل و قطعی در بالینی دانستن رشته بیهوشی، اعلام به سازمان های بیمه گر و الزام به اجرای آن

گفتنی است، دو تن از اساتید برجسته حوزه بیهوشی کشور در راستای حمایت از این رشته پزشکی و آنچه نگرانی از آینده شغلی تخصص بیهوشی عنوان کردند، در نامه هایی جداگانه و خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی از سمت های کنونی خود در نهادهای اداری و دولتی استعفا دادند.

متخصصان بیهوشی کشور مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کردند

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید