یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 20320 |
|
تاریخ انتشار : ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

از مازندران حجت‌الاسلام مرتضوی امام جمعه آمل امروز هشتم اردیبهشت ماه در جشنواره گرامیداشت روز جوان ضمن تبریک این روز به جوانان برومند جمهوری اسلامی ایران، گفت: دشمن امروز قصد اختلاف مجموعه نظامی جمهوری اسلامی را دارد که همدل و همراه شدن از الزامات یک کشور و نظام است. به گزارش واحد خبری سیده آمل؛حجت‌الاسلام […]

از مازندران حجت‌الاسلام مرتضوی امام جمعه آمل امروز هشتم اردیبهشت ماه در جشنواره گرامیداشت روز جوان ضمن تبریک این روز به جوانان برومند جمهوری اسلامی ایران، گفت: دشمن امروز قصد اختلاف مجموعه نظامی جمهوری اسلامی را دارد که همدل و همراه شدن از الزامات یک کشور و نظام است.

به گزارش واحد خبری سیده آمل؛حجت‌الاسلام مرتضوی امام جمعه آمل در جشنواره بزرگداشت روز جوان بمناسبت ولادت حضرت علی اکبر (ع) با بیان اینکه ما فتنه ۹۶ را که با حضور برخی جوانان بود، پشت سر گذاشتیم، افزود: فتنه ۹۶ بر اساس معیشت مردم و اشتغال بود و این ابزار را ما به دشمنان دادیم و امروز اگر ما به خواسته‌های به حق جوانان ارج ننهیم این نوع بلواها ممکن است دوباره ابزار دست دشمنان شود.

ما نتوانستیم جوانان را به درستی درک کنیم

امام جمعه آمل با تاکید بر اینکه باید عوامل کم توجی به قشر جوان در جامعه آسیب‌شماسی شود، تصریح کرد: پیغمبر گرامی اسلام با جوانان بود و به آنها عشق می‌ورزید اما ما نتوانستیم جوانان را به درستی درک کنیم.

وی بی برنامگی و بی‌هدفی را عامل روزمرگی جوانان دانست و افزود: بیشتر خودکشی‌های  جوانان ناشی از احساس بیهودگی و بی‌اثری است.

مرتضوی تاکید کرد: باید همه ظرفیت‌ها را به کار بگیریم تا انگیزه جوانان را افزایش داده و برای این کانون شور و هیجان و سرماینده آینده نظام ارزش قائل شویم.
وی با اشاره به اعطای تسهیلات بانکی به جوانان تحصیل کرده، گفت: این اقدام جز اینکه جوانان بیکار را بدهکار کرده باشیم حاصلی نداشت و اغلب این دانشجوان قادر به پرداخت اقساطشان نشدند.

مرتضوی با بیان اینکه خیلی‌ها دین را بر مبنای عاشورا می‌شناسند، عنوان کرد: در کربلا چون یک هدف مهم و ارزشی مد نظر بود و افزاد با اخلاص پا به این امتحان الهی گذاشتند سبب شد تا از این امتحانات سربلند بیرون آیند و این سبب ماندگاری شدند.

وی هدف و نگاه ۷۲ تن از شهدای کربلا را دیدگاهی اعتقادی، مشخص و معین دانست و افزود: ماندگاری نام شهدای کربلا از نیت خالص آنها و عمل صالحشان بود.

امام جمعه آمل با بیان اینکه جوانان باید در انتخاب دوست با دقت و هدفمند عمل کنند، عنوان کرد: جوانان باید تلاش کنند که کارشان به روزمرگی نیفتد.

وی با بیان اینکه جوانی موهبت الهی و ثروتی از درهای بهشت است و جوان نباید بیهوده آن را هدر دهد، افزود: دین مبین اسلام اولین نگاهش به جوان است و امروز دشمنان جمهوری اسلامی دریافتند که بهترین مبارزه با نظام جمهوری اسلامی تحریف فرهنگ و تحمیل فرهنگ غربی و ترویج بی‌تفاوتی میان مردم به ویژه نسل جوانان است.

وی با تاکید بر اینکه جوانان قدر وقت و جایگاه خودشان را بدانند، افزود: دشمنان امروز از بمب هسته‌ای جوان مسلمان اسلامی و ایرانی و از فرهنگ  ایستادگی آنان هراس دارند.امام جمعه آمل تاکید کرد: باید به نیازهای توجه کنیم و به خواسته‌های به حق آنها تن دهیم.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید