پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 14142 |
|
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش سیده آمل  ، رییس اداره انتقال خون آمل گفت: مطالبات بیمارستان ها به انتقال خون پرداخت شود زیرا برخی دستگاه های انتقال خون آمل قدمت ۳۰ساله دارند و نیاز به نوسازی دستگاه‌هاست. سید علی مفتاح در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کمبود پزشک در انتقال خون به دلیل پرداختی اندک است که […]

به گزارش سیده آمل  ، رییس اداره انتقال خون آمل گفت: مطالبات بیمارستان ها به انتقال خون پرداخت شود زیرا برخی دستگاه های انتقال خون آمل قدمت ۳۰ساله دارند و نیاز به نوسازی دستگاه‌هاست.

سید علی مفتاح در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کمبود پزشک در انتقال خون به دلیل پرداختی اندک است که به این پزشکان پرداخت می‌شود، اظهار کرد: برای افزایش حقوق پرسنل انتقال خون رایزنی های زیادی صورت گرفته است و با هماهنگی رییس کمیسیون بهداشت با لاریجانی رئیس مجلس نیز دیدار صورت گرفت که بخشی از حقوق با وساطت رییس مجلس تامین شد.

وی با اشاره به اینکه وزیر بهداشت در سال های اخیر توجه ویژه ای به این قشر داشته است، افزود: در طی سال ها صدمات زیادی در زمینه قدیمی بودن تجهیزات انتقال خون متحمل شده‌ایم و این دستگاهها نیاز به نوسازی و بازسازی دارند.

مفتاح با بیان اینکه دریافت هر واحد خون برای دولت ۱۰۰ تا ۳۵۰هزار تومان هزینه دارد، اظهار کرد: در برنامه اخیر دولت، انتقال خون تحت پوشش بیمه قرار گرفته است که از طریق این می توان بخشی از نیازهای به تجهیزات اساسی را رفع کرد.

وی با اعلام اینکه کم کاری دانشگاه علوم پزشکی موجب شد انتقال خون مازندران و آمل در زمینه تامین تجهیزات رو به رکود باشد، اظهار کرد: انتقال خون مطالباتی از بیمارستان ها دارد که باید پرداخت شود زیرا این مطالبات صرف تامین تجهیزات می شود.

رئیس انتقال خون آمل با اشاره به اینکه برخی دستگاه های انتقال خون آمل تا ۳۰سال قدمت دارند،  عنوان کرد: در برخی استان ها این تجهیزات ۵سال قدمت دارند و باید پرداخت بدهی های بیمارستان ها به انتقال خون تسریع شود تا بتوانیم خدمات بهتری ارائه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم از خدمات زیاد انتقال خون آگاهی ندارند و انتقال خون با دستگاه هایی که تامین آنها تا ۱۵۰ میلیون تومان هزینه دارد خدمات کمی و کیفی ارائه می کند، افزود: خالص سازی خون و خارج کردن فاکتورهای خونی برای بیماران خاص از کارهایی است که انتقال خون انجام می دهد اما مردم در جریان این خدمات نیستند و نیز انتقال خون خدماتی به نام تهیه پلاسما از خون دارد که برای بیماران با شرایط ویژه نیاز مبرم است.

رئیس انتقال خون آمل با بیان اینکه آمل به تنهایی معین استان تهران در تامین خون است و آمل در صورت نیاز، تامین فرآورده های خونی استان تهران را برعهده دارد، افزود: سه شهر مازندران شامل آمل، بابل و ساری بیشتر از بسیاری از استان ها عملکرد داشته‌اند.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید