یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 16625 |
|
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

اولین روغن آفتابگردان غنی‌شده با ویتامین D در کشور توسط کارخانه روغن نینا، تولید شد. این نخستین بار است که یک گروه تولیدکننده روغن مایع، با استفاده از فناوری روز دنیا، محصول خود را با ویتامین D، غنی‌سازی می‌کند. به گزارش داحد خبری سیده آمل ، محصول جدید روغن نینا، پس از مطالعه و بررسی […]

اولین روغن آفتابگردان غنی‌شده با ویتامین D در کشور توسط کارخانه روغن نینا، تولید شد. این نخستین بار است که یک گروه تولیدکننده روغن مایع، با استفاده از فناوری روز دنیا، محصول خود را با ویتامین D، غنی‌سازی می‌کند.

به گزارش داحد خبری سیده آمل ، محصول جدید روغن نینا، پس از مطالعه و بررسی فراوان و دریافت مجوزهای لازم از وزارت بهداشت توانست ایران را در زمره هشت کشور جهان که روغن مایع را با ویتامین D غنی‌سازی می‌کنند، قرار دهد.

غنی‌سازی روغن‌های خوراکی با ویتامین دی، اکنون در کشورهای آمریکا، فرانسه، آلمان، هند و … با موفقیت انجام شده و نتایج قابل قبول آنها بر سلامتی مصرف‌کنندگان موجب شده است تا یک برند ایرانی نیز به سراغ این روش رفته و محصول خود را با ویتامین D غنی‌سازی کند.

کارشناسان تغذیه تاکنون بارها نسبت به وضعیت نگران‌کننده ویتامین دی ایرانی‌ها هشدار داده است. بنا به گفته آنها ۷۶ درصد نوجوانان، ۸۶ درصد زنان باردار و ۶۰ درصد میانسالان در ایران دچار کمبود ویتامینD هستند.

کارشناسان مهم‌ترین علت کمبود ویتامین D  را کمبود آن در منابع غذایی می‌داند و معتقد است زندگی شهری، آپارتمان‌نشینی و آلودگی هوا، مانع دریافت این ویتامین از نور خورشید به بدن شده است.

پژوهشگران کمبود ویتامین D را باعث بروز مشکلات زیادی از جمله پوکی استخوان، سرطان، افسردگی و بیماری پا پرانتزی عنوان می‌کنند و موثرترین راه جبران این کمبود را افزودن این ویتامین به سبدغذایی خانوارها می‌دانند.

اکنون غنی‌سازی روغن آفتابگردان نینا با ویتامین D، برای نخستین بار در کشور انجام شده است و این محصول جدید روانه بازار می‌شود تا بتواند بخش اعظم کمبود این ویتامین را در ایرانی‌ها جبران کند.

 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید