دوشنبه, ۱۸ تیر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-08
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 37069 |
|
تاریخ انتشار : ۱۵ تیر ۱۴۰۳ - ۲:۲۴ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

عرصه خدمت مهندسین کشاورزی مراسم بزرگداشت بیست و سومین سالروز تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با حضور دکتراحمدزیارلاریمی، دکتربابک مومنی و کارشناسان و کارمندان برتر نظام مهندسی و تولیدکنندگان برتر و کارآفرینان مازندرانی درهتل میزبان بابلسر برگزارشد. رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با طرح این سوال که چرا ساختار بی آبی مزارع ما […]

عرصه خدمت مهندسین کشاورزی

مراسم بزرگداشت بیست و سومین سالروز تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با حضور دکتراحمدزیارلاریمی، دکتربابک مومنی و کارشناسان و کارمندان برتر نظام مهندسی و تولیدکنندگان برتر و کارآفرینان مازندرانی درهتل میزبان بابلسر برگزارشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با طرح این سوال که چرا ساختار بی آبی مزارع ما در روستاها هنوز سنتی است، تاکیدکرد: ما دربخش بهره برداری و نگهداری از طرح های زیربنایی که اجراء می کنیم بشدت دچار فقرهستیم.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: درابتدای مراسم رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی مازندران با تبریک بیست و سومین سالروز تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با بیان اینکه سازمان به همت شما عزیزان وارد دهه سوم خدمت رسانی خود شد و نیزمرحله تثبیت را پشت سرگذاشت، ابرازداشت: امروز با افتخار در مسیر دانش گستری و دانش بنیانی با ماهیت مردم بنیان درحال ارائه خدمت هستیم.

ارتقاءسازمان نظام مهندسی کشاورزی

دکتراحمدزیارلاریمی افزود:رسالت اصلی سازمان نظام مهندسی کشاورزی سازماندهی،مهارت آموزی و توان افزایی فارغ التحصیلان و دانش آموختگان بخش کشاورزی استان هست.

وی ادامه داد: الحمدلله دراین مقطع سازمان با یک نگاه قابل قبول در عرضه و ارائه دانش و فن آوری زیستی در کشاورزی مازندران قرار گرفته و امروز شاهد توسعه و تعالی و درمدار ترقی یافتن سازمان هستیم.

لاریمی اعلام کرد: ما درشورای ششم با رویکرد مناسب جدیدی بین صاحبان دانش که فارغ التحصیلان بخش کشاورزی استان هستندو صاحبان سرمایه و صاحبان واحدهای تولیدی برقراری ارتباطات این فعالان کشاورزی را دردستور کار خود قراردادیم که انشاالله با همت همه شما عزیزان بتوانیم ارتباطات بین واحدهای تولیدی و صاحبان دانش را بیشتر کرده بسوی فعالیتهای مهارت محوری و عملیات محوری ببریم.

حمایت از طرح های نظام مهندسی کشاورزی

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی مازندران با تاکیدبر اینکه باید فعالیتهای مهارت محور وعملیاتی محور را به سمت دانش مزد محوری ببریم نه به سمت دانش دستمزد، اظهارداشت: طرح تام با رویکرد توسعه فعالیتهای نوظهور و صنایع کوچک روستایی بعنوان طرح تولید و اشتغال مردم بنیان و طرح سانکا برای ساماندهی و یکپارچه سازی الکترونیکی خدمات کشاورزی از طرح هایی است که در سال ۱۴۰۳ دنبال خواهیم کرد.

لاریمی عنوان کرد: با همت شما افسران حافظ تولید و امنیت غذایی مازندران و کشور ما می توانیم اتفاقات خوبی را در سند تحول کشاورزی رقم بزنیم.

ادامه این مراسم دکتربابک مومنی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مازندران نیزتصریح کرد: برابر دستورالعملها و ابلاغیه های بخش کشاورزی ما بایستی بسیاری از ظرفیت ها و تصدیگری های غیر حاکمیتی این بخش را به نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی واگذارکنیم.

وی اذعان داشت:اگرقرارباشد ما این تصدیگریها را واگذار کنیم لازمه اش این هست که خود شما جامعه مهندسین کشاورزی این موضوع را بطور جدی دربرنامه ها و توانمندیهای کاری خود عرضه کنید.

مومنی یکی از خطیرترین برنامه ها و وظایف جهادکشاورزی در بخش کشاورزی را نظارت برواگذاریها و تغییرکاربریها و تغییربرنامه بهره برداری از اراضی کشاورزی دانست و بیان کرد: از وظایف مهم سازمان امور اراضی کشور در استان مازندران هست که ازبعد نظارتی آن به شما همکاران در نظام مهندسی واگذارشده است.

وی خاطرنشان شد: این وظیفه مندی درحوزه منابع کشاورزی و در حوزه فعالیتهای زیرساختی و پروژه های آبفا در حال دنبال شدن هست.

عدم مدیریت بهره برداری پروژه ها

بابک مومنی، از ضعف های اجرای پروژه های عملیاتی می گوید: عمده برنامه های ما تا سطح اجرای پروژه ها هست یعنی ما یک پروژه را تا تجهیز و نوسازی اراضی در سطح یک مزرعه اجرا می کنیم اما فقط تا خاتمه اجراء توجهات ما به آن پروژه هست و مدیریت بهره برداریمان را در پایان رها می کنیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با طرح این سوال که چرا ساختار بی آبی مزارع ما در روستاها هنوز سنتی است، تاکیدکرد: ما دربخش بهره برداری و نگهداری از طرح های زیربنایی که اجراء می کنیم بشدت دچار فقرهستیم.

وی اضافه کرد: بسیاری از فعالیتهای خلاقانه درحوزه کشاورزی مدیریت مدرن درحوزه گلخانه ها، توسعه برنامه ها در حوزه اصلاح نژاد دام و طیور، پرورش متراکم آبزیان امروز اینها در سطح جامعه کشاورزی توسط افرادی دنبال می شود که دانش تخصص کشاورزی را ندارند در صورتیکه تعداد قابل توجهی فارغ التحصیل بیکار در بخش کشاورزی داریم.

عرصه خدمت مهندسین کشاورزی

مومنی اعلام کرد: در بخش کشاورزی خیلی میز اداری برای خدمت وجود ندارد چراکه عرصه خدمت من و شما در مزرعه، باغ، مرغداری، دامداری، آب بندانها و منابع طبیعی قرق و جنگلهاست که فعالیت میدانی خدمت ما تعریف می شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خطاب به مهندسین حاضر و مهمانان گفت: چقدر خودتان را مجهز به سلاحی دانشی که درعرصه و میدان شما را پیش ببرد و کاربرد داشته باشد نموده اید؟ با تقویت دانش و همت بلند برای خدمت دانش فنی خودتان را باور کنید و به داشته هایتان اعتماد ورزید.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید