پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-19
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 37426 |
|
تاریخ انتشار : ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۷ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

طرح سراج درآمل اجراءمی شود به مناسبت ۱۹شهریور مصادف با ۱۰سپتامبر، روز جهانی پیشگیری از خودکشی واحد سلامت روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل برگزارکرد. به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: ریاست شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل با تقدیر از حضور پرسنل اورژانس، بهزیستی، هلال احمر و آتش نشانی شهرستان به مولفه های […]

طرح سراج درآمل اجراءمی شود

به مناسبت ۱۹شهریور مصادف با ۱۰سپتامبر، روز جهانی پیشگیری از خودکشی واحد سلامت روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل برگزارکرد.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: ریاست شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل با تقدیر از حضور پرسنل اورژانس، بهزیستی، هلال احمر و آتش نشانی شهرستان به مولفه های بهداشت سلامت در جامعه پرداخت وگفت: تا چندسال پیش، نبودبیماری و تامین رفاه کامل جسمی را از مولفه های سلامت میدانستند اما به مرور زمان با ورود به عصر تکنولوژی آیتم های روحی و روانی، مسائل اجتماعی و معنوی نیز درکنار بهداشت جسم سالم آورده شد.

به گفته یگانه بهداشت سلامت حیطه ها و جنبه های بسیارزیادی دارد و صرف اینکه بیمارنیستم تعریف کاملی از سلامت نیست.

تغییر آیتم های بهداشت سلامت درجامعه

وی همچنین افزود: روح و روان افراد درجامعه امروزی انسانها بسیار بسیار نقش آفرین هست، جامعه ای که مولفه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی برسلامت افرادجامعه موثربوده و از عوامل استرس زا است.

یگانه با بیان اینکه امروزه ما شاهد رشد بیماریهای حیطه اعصاب و روان در کل جهان هستیم، ادامه داد: نه تنها در کشورما بلکه در کشورهای دیگر نیز ما شاهد افزایش ۲۵% تا ۳۰درصدی بیماریهای خفیف تا شدید روحی و روانی افراد هستیم.

ریاست شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل اعلام کرد: به تبع افزایش این بیماریها وظیفه حوزه بهداشت و درمان ورود به این حوزه ها خواهدبود تا با برنامه ریزی هایی که درنظر دارد از بروز حوادث ناشی از اضطراب و افسردگی پیشگیری نماید.

عوامل زمینه ساز خودکشی

یگانه اظهارداشت: اضطراب و افسردگی در مراحل پیشرفته می تواند زمینه ساز افکارخودکشی و حتی اقدام به خودکشی باشد.

وی با تاکیدبراینکه در همین راستا می طلبد در بحث سلامت بصورت جدی ورودپیدا کنیم اذعان داشت: یکی از برنامه های ما تشکیل کمیته های پیشگیری از خودکشی و بررسی مرگ و میر ناشی از خودکشی هستیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل همچنین اضافه کرد: آمارهایی که از بیمارستانها به دست ما رسیده است جدی گرفتن پیشگیری از خودکشی را بیش از پیش محسوس می کند.

یگانه ابرازداشت: با هماهنگی پزشکان مرتبط در بیمارستانها کمیته اقدامات حمایتی بعدازمراحل خودکشی انجام می شود که در تکمیل برنامه ها آموزشهای لازم برای خانواده ها را نیزاجرایی نموده ایم.

وی تصریح کرد: پس از معرفی بیمار از بیمارستانها، بهورزان ما با حضور در خانه های بهداشت و حتی سطح کلینیکها درمان های تخصصی را هم برای درمان و هم برای پیشگیری به اجراء درمی آورند.

طرح سراج درآمل اجراءمی شود

یگانه به اقدامات کشوری از وزارتخانه بعنوان اجرای طرح سراج اشاره و عنوان کرد: طرح سراج یک مجموعه بسیار بسیار جامع و گسترده و کاملی است که از استان آذربایجان شرقی آغاز شد و درحال حاضر با اضافه شدن ۳استان دیگر، شهرستان بهشهربعنوان پایلوت درمازندران این طرح را اجرا نموده که شهرستان آمل نیز به مجموعه طرح سراج پیوست.

همکاری همه دستگاههای اجرایی در طرح سراج

ریاست شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل خاطرنشان شد: اجرای برنامه های پیشگیری از خودکشی نیاز به همت همگانی ادارات مختلف دارد که حضور مشاور اجتماعی همراه با مددکار باید در فرمانداری مستقرشده تا درخصوص انتخاب و معرفی نمایندگان ادارات اقدامات لازم را طبق مصوبات وزارت شبکه بهداشت را اجرایی نمایند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید