یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 25567 |
|
تاریخ انتشار : ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

مهم ترین ماموریت و رسالت سازمان بسیج حقوقدانان کشور کمک به افزایش کارآمدی نظام حقوقی است وبسیج درهرجایی که آسیب های اجتماعی جنبه حقوقی دارد، پررنگ وبرجسته تر حضور خواهد داشت. اهداف مرکزمشاوره حقوقی یاوران عدالت ارائه خدمات رایگان حقوقی برای عموم مردم، درزمینه های خانواده، کاهش طلاق، حقوق مالی، حقوق شهروندی، حقوق کسب وکار، […]

مهم ترین ماموریت و رسالت سازمان بسیج حقوقدانان کشور کمک به افزایش کارآمدی نظام حقوقی است وبسیج درهرجایی که آسیب های اجتماعی جنبه حقوقی دارد، پررنگ وبرجسته تر حضور خواهد داشت.

اهداف مرکزمشاوره حقوقی یاوران عدالت ارائه خدمات رایگان حقوقی برای عموم مردم، درزمینه های خانواده، کاهش طلاق، حقوق مالی، حقوق شهروندی، حقوق کسب وکار، قرارداد، چک وسفته واحقاق حقوق عامه است که توسط قضات، وکلا وفارغ التحصیلان آگاه رشته های مختلف حقوقی عضو بسیج ارائه خواهد شد.

به گزارش واحد خبری سیده آمل : ظهر امروز ۲۸ شهریور ماه ،مهدی بهرامیان ، رئیس سازمان بسیح حقوق دانان کشور،در مراسم افتتاح مرکز مشاوره یاوران عدالت در آمل، با بیان اینکه این سازمان با همکاری قوه قضاییه تمرکز خود را در موضوعات مربوط به خانواده و کاهش طلاق، حقوق مالی افزایش داده است، تصریح کرد:سازمان بسیج حقوقدانان کشور در تلاش است تا در مساجد سراسر کشور مسائل حقوقی مختلف را از طریق قضات و وکلای عضو این سازمان علاوه بر آموزش، دقایقی را برای پاسخگویی به سوالات مردم صرف کنند.

وی همچنین با اعلام اینکه، سال گذشته ، حدود ۲۰۰نفر از سرشبکه های آموزش حقوق ومشاوره ها ، جهت ارائه خدمات حقوقی آموزش های لازم را در شهر مقدس قم دیدند، ابراز کرد: همه این آموزش دیده ها، به توانمندسازی قابل قبولی برای اجرای ماموریت های محوله خود رسیدند.که تا پایان امسال نیز حدود ۳۰ کانون بسیج حقوق دانان در شهرهای کشور با هدف دسترسی نزدیکتر مردم برای رفع مشکلات حقوقی راه اندازی خواهد شد.

در این مراسم افتتاحیه، فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آمل هم پیرامون تعامل با رئیس دادگستری شهرستان، اظهاار داشت: شمار زیادی از قضات ووکلای شهرستان برای همکاری و ارائه خدمات رایگان حقوقی وقضایی به مردم اعلام آمادگی کردند، و این یکی از اقدامات جهادی است که درکنارفعالیت های عمرانی بسیج در طرح های جهادی به مردم مناطق کم برخوردار از خدمات حقوقی ومشاوره ای قضایی به مردم است.

سرهنگ جابرعسگری همچنین گفت: هم اکنون در بیشتر پایگاه های مقاومت ومساجدی محوری شهرستان با نگاه ولایی وکارانقلابی، این طرح آغاز شده وقضات ووکلای با اطلاع رسانی که از سوی پایگاه های مقاومت وهیات امنای مساجد به مردم خواهد شد، در روزهای تعیین شده خدمات اولیه حقوقی وقضایی مورد نیاز ورایگان را به مردم درموضوعات مختلف که دارای مشکل هستند، ارائه خواهند کرد.

فرمانده سپاه ناحیه آمل در ادامه افزود: درصورت حل وفصل نشدن مشکلات در گام نخست درپایگاه های مقاومت ومساجد، برای بررسی های تخصصی به کانون ومرکز مشاوره حقوقی یاوران عدالت بسیج که روبروی دادگستری شهرستان افتتاح شده، ارجاع داده خواهند شد.

وی در پایان با بیان اینکه؛ برخی خدمات مشاوره حقوقی وقضایی که توسط قضات ووکلای بسیجی عضو این کانون ارائه می شود که حالت پیشگیرانه دارد،عنوان کرد: این راهکار، اقدامی ارزشمندی است که ،پیش از ورود پرونده ها به محاکم قضایی درجهت ورود حجم کمتر پرونده ها به دادگستری بررسی و خیلی از آنها مرتفع خواهد شد

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید