یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 17430 |
|
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل محیط زیست مازندران گفت که شکارچیان متخلفی که شامگاه گذشته دو محیط بان بابلی را در یکی از زیستگاههای پرندگان مهاجر با شلیک اسلحه زخمی کرده بودند ، دستگیر شدند. به گزارش واحد خبری سیده آمل ‘ رحیم بابانژاد ‘ و ‘ یاسر زرین کمر ‘ دو تن از محیط بابان بابلی شامگاه سه […]

مدیرکل محیط زیست مازندران گفت که شکارچیان متخلفی که شامگاه گذشته دو محیط بان بابلی را در یکی از زیستگاههای پرندگان مهاجر با شلیک اسلحه زخمی کرده بودند ، دستگیر شدند.


به گزارش واحد خبری سیده آمل ‘ رحیم بابانژاد ‘ و ‘ یاسر زرین کمر ‘ دو تن از محیط بابان بابلی شامگاه سه شنبه در حالی که تلاش داشتند تا شکارچیان متخلف را از شکار پرندگان در منطقه بابلکنار منصرف کنند ، هدف شلیک مستقیم اسلحه شکاری ساچمه ای قرار گرفتند.
این دو از ناحیه ، پهلو ، کمر ، پا و دست زخمی شدند که بلافاصله به بیمارستان انتقال یافته و تحت عمل جراحی قرار گرفتند.
حسینعلی ابراهیمی کارنامی روز چهاشنبه در گفت و گو یی افزود : ضاربان ۲ نفر بودند که یکی از آنها دستگیر شده و تلاش برای دستگیری ضارب دوم ادامه دارد.
بر اساس گزارش رسمی محیط زیست مازندران ، از ابتدای امسال تاکنون دستکم هفت تن از محیط بانان این استان در درگیری با شکارچیان متخلف با شلیک گلوله اسلحه شکاری زخمی شدند.
آخرین بار اوایل آبان امسال شکارچیان متخلف محیط بان پارک ملی کیاسر در جنوب ساری را با شلیک گلوله زخمی کرده بودند که پزشکان هنگام عمل جراحی مجبور شدند بخشی از روده وی را از بدن خارج کنند.
مازندران از اواخر ماه شهریور تا اواخر ماه فروردین زیستگاه دستکم ۱۵۰ گونه پرنده مهاجر با جمعیت بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری زمستان گذران است که عمدتا از مناطق سردسیری سیبری به این استان می آیند .
وجود تالاب های غنی از غذا مانند تالاب میانکاله در شرق و سرخرود در مرکز ، حدود ۸۰۰ قطعه آببندان و ۲۲۰ هزار هکتار شالیزار که بخشی از آنها در فصل پائیز و زمستان قرقابی می شود ، مازندران را به زیستگاه زمستانی مناسب برای پرندگان مهاجر تبدیل کرده است .
شکار غیرقانونی پرندگان مهاجر امسال در حالی همچنان ادامه دارد که محیط زیست مازندران هفته پیش در پی هشدار سازمان دامپزشکی در باره احتمال وجود آنفلوانزای مرغی در میان پرندگان مهاجر ، شکار را حتی برای شکارچیان دارای پروانه موقت هم ممنوع کرده است .
مازندران ۵۰۷هزار هکتار اراضی تحت پوشش حفاظتی دارد که توسط ۲۵۰ محیط بان حفاظت می شود.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید