یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 16040 |
|
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صید میگو از صیدگاه دوم در هرمزگان آغاز شد و تا نیمه دوم آبان ماه ادامه دارد. به گزارش سیده آمل ، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان گفت: صیدگاه دوم از غرب جزیره هرمز تا منطقه طولای قشم است. مسعود بارانی بابیان اینکه فصل صید میگو در هرمزگان از ۱۱ مهرماه آغاز شد […]

صید میگو از صیدگاه دوم در هرمزگان آغاز شد و تا نیمه دوم آبان ماه ادامه دارد.

به گزارش سیده آمل ، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان گفت: صیدگاه دوم از غرب جزیره هرمز تا منطقه طولای قشم است.

مسعود بارانی بابیان اینکه فصل صید میگو در هرمزگان از ۱۱ مهرماه آغاز شد و تا نیمه دوم آبان ماه ادامه دارد، تصریح کرد: از صیدگاه دوم هزار و ۲۰۰ تن میگو صید شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۴۰۰ تن میگو از صیدگاه اول صیدشده که ۳۰ درصد بیشتر از پارسال است، خاطرنشان کرد: صیدگاه اول از بندرکوهستک شهرستان سیریک تا شرق جزیره هرمز است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان پیش‌بینی کرد امسال هزار و ۵۰۰ تن میگو از آب‌های استان صید شود.

بارانی بابیان اینکه پارسال هزار و ۶۰۰ تن میگو از صیدگاه‌های استان صید شد، اضافه کرد: بیشتر میگو‌های صیدشده وارد بازار استان و بخشی از آن به استان‌های کرمان، فارس و تهران فرستاده می‌شود.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان پیش‌بینی کرد امسال حدود ۳۰۰ تن میگو به کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس، امارات عربی متحده و چین صادر شود.

بارانی با اشاره به اینکه امسال ۲ هزار صیاد با ۱۷۰ فروند لنج، در صیدگاه‌های هرمزگان میگو صید می‌کنند، تصریح کرد: شیلات هرمزگان امسال ۴۵ میلیون قطعه بچه میگو را در استان برای بازسازی و جلوگیری از کاهش نسل میگو در ذخیره‌گاه‌های استان رها کرد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان اضافه کرد: صید غیرمجاز میگو در هرمزگان پیش از آغاز فصل قانونی، یکی از مشکلات صیادان این استان است که با توجه به کوچک بودن میگو‌های صیدشده خسارت جبران‌ناپذیری به منابع میگوی خلیج‌فارس وارد می‌شود.

بارانی خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار طرح دریابست از اول مهر به مدت ۱۰ روز با همکاری نیروی دریایی ارتش و سپاه و دریابانی هرمزگان اجرا و از صید هرگونه آبزی در آب‌های استان جلوگیری شد.

وی اظهار کرد: این طرح باهدف بازسازی ذخایر، تخم‌ریزی آبزیان بارور، جلوگیری از صید غیرمجاز و آماده شدن صیادان برای صید میگو اجرا شد که نتیجه خوبی در برداشت.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان در پایان گفت: هرمزگان با داشتن بیش از ۲۹ هزار صیاد، ۲۲ بندر صیادی و صید سالانه بیش از ۲۴۰ هزار تن آبزی رتبه نخست صید ساحلی در کشور را دارد.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید