یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 15813 |
|
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش واحد خبری سیده آمل ، این هفته  قصد داریم ؛به معرفی یکی دیگر از ییلاقات منطقه لاریجان هراز آمل به نام  روستای آبگرم  بپردازیم که به علت شرایط خاص زمین‌شناختی در دامنه‌های البرز به ویژه اطراف قله دماوند، آب‌های معدنی با خواص مختلف درمانی در این ناحیه مجموعه جذابی را بوجود آورده . […]

به گزارش واحد خبری سیده آمل ، این هفته  قصد داریم ؛به معرفی یکی دیگر از ییلاقات منطقه لاریجان هراز آمل به نام  روستای آبگرم  بپردازیم که به علت شرایط خاص زمین‌شناختی در دامنه‌های البرز به ویژه اطراف قله دماوند، آب‌های معدنی با خواص مختلف درمانی در این ناحیه مجموعه جذابی را بوجود آورده . آبهای گرم معدنی این روستا با حرارتی در حدود ۶۲ درجه سرشار از مواد گوگردی بوده و به همین دلیل برای درمان انواع بیماریهای پوستی، بخصوص دردهای استخوان، مفاصل و روماتیسم موثرمی‌باشد.

نزدیک ترین مکان با امکانات کافی شهری به این روستا شهر ییلاقی رینه می باشد ،شاید مهمترین حسن رینه نزدیک بودن به این روستا با آبهای جوشان درمانی و همچنین به تهران است. البته رینه حسن دیگری هم برای ساکنین و گردشگران دارد و آنهم هوای تمیز و عالی زیر سایه دماوند با شکوه است.

گرچه می توان با اجاره یک منزل،سوییت یا ویلا شبی را در کنار خانواده از آبگرم گوگردی بطور خصوصی استفاده کرد اما استخرهای عمومی نیز در آنجا وجود دارد که مهمترین آن استخر شاه عباسی است که موقوفه شاه عباس صفوی است و بنظر می رسد بنای آن نیز باید جزو میراث فرهنگی باشد.

حمام شاه عباسی مربوط به سدهٔ ۹ ه. ق. است و در شهرستان آمل، بخش لاریجان، روستای آب گرم واقع شده و این اثر در تاریخ ۷ مرداد ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۹۳۴۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید .

برای بهره بردن از آب گرم چشمه معدنی رینه لاریجان به تازگی امکاناتی مجهز به حوضچه های جکوزی و واحد های اقامتی تازه تاسیس شده ،برای اسکان به صورت خانوادگی چند روزه و هم تفریح نیم روزه میتوان  از آنها استفاده کرد .

یادآوری میشود ؛ در این روستا آبگرم عمومی یکی ؛ دوتا هست و بقیه اش بصورت سوییت ،یعنی تقریبا نمره خصوصی می باشد .

برای اقامت واستفاده از مناظر طبیعی و استخر آب گرم  محل اقامتی زیادی هست. ولی  بهتر است  ایام تعطیلات برای اسکان به آنجا نروید  چون بدلیل ازدحام جمعیت جای خوبی گیرتون نمی یاید.  و برای اقامت هم حتما بروید چند جا رو ببینید و بعد انتخاب کنید

پیشنهاد می شود تا برای بهره برداری بهتر از آبگرم و جاذبه های دیدنی منطقه ؛ اسکان راحت تر و انتخاب مکان بهتر وسط هفته و ایام غبر از تعطیلات  به آنجا سفر کنید و دقت کنید که اگر مکان انتخاب شده همراه با حمام آبگرم و حوضچه ،دمای آبش زیاد بالا بود ، حتما شیر آب سرد داشته باشه.

توصیه دیگر : اگر مسیرتان از تهران به آبگرم لاریجان است و فرصت دارید، از مسیر پلور به سمت رینه و از آنجا برای استفاده از آبگرم بروید تا کاملا با جاذبه های طبیعی منطقه مانند دشت شقایق در ماه اردیبهشت و ناحیه برف چال و چاه واقع در آن و … آشنا شوید .

و یا اگر از شهرستان آمل برای استفاده از آب معدنی آبگرم عازم می شوید از سمت جاده  روستای ییلاقی گزنک  ، به سفر اقدام کنید تا  مناظر دیدنی آن روستا را هم ببینید و لذت ببرید .

روستای آبگرم لاریجان آمل (جاده هراز )

روستای آبگرم لاریجان آمل (جاده هراز )+ عکس

 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید