رازماندگاری آموزش درمدرسه پژوهش
- شناسه خبر: 37858
- تاریخ و زمان ارسال: 27 آذر 1403 - 06:58
- نویسنده: گلناز پیغمبرزاده
رازماندگاری آموزش درمدرسه پژوهش
درس معلم ار بود زمزمه محبتی جمعه به مکتب آورد طفل گریز پای را
قطعا درسی که از روی محبت آموزش داده شود تا بتواند درتربیت و آموزش کودکان تاثیرگذارباشد نشات گرفته ازعشق و علاقه به معلمی در محیط آموزشی برای تعلیم و تربیت هست.
سیده عبدالحسینی مدیرموسس مدرسه غیرانتفاعی پژوهش آمل از ۴۰سال تجربه مدیریتی خود با پایگاه خبری سیده آمل می گوید: پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه تربیت معلم، اولین کارخودرا قبل ازانقلاب درسن ۲۰سالگی؛ بعنوان مدیرآموزگار با۲معلم همکاردر روستای آغوزبن آن زمان که از امکانات خوبی برخوردارنبود شروع کردم.
این مدیرتوانمندادامه داد: ساختمان مخروبه ای که بصورت انباری اداره راه محسوب می شد را برای برپایی مدرسه به من نشان دادند که با تشویق و قولی که به پدرم داده بودم، آن مکان را برای محیط آموزشی ۹۹ دانش آموز با مبلغ حمایتی ۱۰۰هزارتومان از جانب دولت و ۲۰۰هزارتومان کمکهای اهالی آغوزبن مهیا کردم.
عوامل موثر در موفقیت مدیرکارآمد
عبدالحسینی که معتقدهست ۲عامل اساسی تجربه کاری و انتخاب درست همکاران باعث موفقیت یک مدیردرسطح مدارس خواهدشد، ابرازداشت: یک مدیر باید با تجربه کامل همه پایه ها را تدریس کرده باشد تا بتواند به موقعیت های آموزشی بالا دست پیداکند.
وی همچنین تصریح کرد: مهمتراز تدریس داشتن اخلاق خوب یک معلم هست، چراکه معلم با داشتن ارتباط عاطفی درست می تواند مسیردرست زندگی را به فرزندان ما نشان دهد واین معلم باتجربه و دلسوز با درک شرایط دانش آموزیک الگوی شاخص برای دانش آموزان خواهدبود که حتی در بزرگسالی از آن یادخواهندکرد.
اولین گام پرتجربه استاد عبدالحسینی
مدیریت مدرسه پژوهش آمل با بیان اینکه بعداز مدیریت مدرسه آغوزبن، سال ۱۳۷۴ تصمیم گرفتم مدرسه پژوهش را درآمل تاسیس کنم، اظهارداشت: مرکزآموزشی پژوهش برای تکمیل کادرآموزشی توانمند خود بادقت نظرویژه، پس ازدرنظرگرفتن همه جوانب فردی وعلمی، بهترین معلمان و مربیان را جهت تدریس درمدرسه پژوهش انتخاب کرده که این انتخاب درست یکی از ویژگیهای شاخص نمودن این آموزشگاه شده است.
ادامه کار مدرسه پژوهش با تجهیزات کامل
وی با اشاره به آموزش از راه دور دوران کرونا و تجهیزنمودن کامل این آموزشگاه با امکانات به روز فیبرنوری وسیستم هوشمندسازی فعال همه کلاسهای درس خاطرنشان شد: هر ۱۸معلم من دراین دوره همانطورکه کلاسهای حضوری را پای تخته و لوازم کمک آموزشی تدریس می کردند، در کلاسهای غیرحضوری از راه دور نیز با حضور خود در کلاس این مدرسه به موفقیت های چشم گیری دست پیدا کردند که همین امر تمایل خانواده ها را برای ثبت نام در مدرسه پژوهش افزایش داد و متعاقبا با افزایش ثبت نام ها و تشویق مسئولین امر اقدام به تاسیس دومین شعبه مدرسه پژوهش در آمل را نمودیم.
اشتغال بیش از ۶۰نفر در مدارس پژوهش
به گفته عبدالحسینی؛ درحال حاضربا اشتغال ۶۰ پرسنل در ۲شعبه مدرسه پژوهش، تعداد دانش آموزان من بالغ بر ۵۰۰دانش آموزهست که ازامکانات تحصیلی و آموزشی مدرسه پژوهش استفاده می کنند.
نسلی کارآمد درمدرسه پژوهش
مدیریت مدارس پژوهش با تاکیدبراینکه مدرسه ما برمبنای مهارت محوری و پژوهشی است، افزود: تمامی دانش آموزان که برای ثبت نام به ما مراجعه می کنند در وهله اول با انجام تست های هوش استعدادیابی می شوند تا به نسبت توانمندی آنها، در سطح بندی آموزشی قرار گیرند.
حضور معلمان برتر پژوهشگر آموزش و پرورش شهرستان آمل در مدرسه پژوهش
وی با معرفی خانم دکترآزاده فردوسی شاهاندشتی بعنوان معاون آموزشی مدرسه پژوهش اضافه کرد: ایشان یکی از پژوهشگران آموزشی کشور هستند که باتالیف کتاب «شیوه نامه زنگ زمین» به ارتقای سطح علمی دانش آموزان ما کمک شایان توجهی کنند.
کسب رتبه های برتر از مدارس پژوهش
عبدالحسینی یادآورشد: سال گذشته ۱۰ دانش آموز ازاین مرکزآموزشی به مدرسه تیزهوشان راه یافتند و ۱۳نفرنیز با کسب موفقیت درالمپیاد علوم وریاضی رتبه های کشوری را ازآن خود نمودند و همچنین تیم رباتیک مدرسه پژوهش با طرح ساخت ربات و حضور درمسابقات رباتیک جهانی دراستان گیلان بعنوان تیم دوم معرفی شدند که این همه حاصل زحمات همکاران ما هست.
رازماندگاری آموزش درمدرسه پژوهش
مدیریت مدارس پژوهش آمل با اعلام اینکه همه جنبه های علمی، ادبی، ورزشی و پرورشی در مدارس ما لحاظ شده است، اذعان داشت:ازمهمترین روش های تدریس ما، بامحوریت آموزش هوش تحلیلی است نه برپایه هوش تحصیلی و صرفا تست زدن مباحث درسی، چون من معتقدم تکنیک فراموش می شود ولی درک مفاهیم در ذهن دانش آموز حک شده و فراموش نمی شود و این مهم ازعوامل باسواد ماندن دانش آموزان است.
آرزوی موفقیت عبدالحسینی برای معلمان و دانش آموختگان مدرسه اش
عبدالحسینی برپایی کلاس های مهارتی را یکی دیگر از رموزموفقیت مرکز آموزشی خود دانست وعنوان کرد: کلاس های زیست فن آوری علمی و شطرنج و آشنا ساختن دانش آموزان با دانش روز ازدیگر کارهایی است که با زحمات معلمان فرهیخته این آموزشگاه انجام می شود که با آرزوی سلامت برای همه عزیزان همکار امیدوارم حاصل رنج آنان؛ دانش آموزان فرهیخته از مرکز آموزشی پژوهش آمل باشد تا همه خستگی عزیزان به شادی تبدیل شود.
ارسال دیدگاه
نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد