سه شنبه, ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-17
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 37281 |
|
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۹:۵۴ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

دولت بایدجلوی صنعتگرنماها رابگیرد شرکت دانش بنیان صنایع دیرگداز آمل به همت مهندس علی شفیق یکی از نخبه های صنعت کشور با هدف تولید فرآورده های استراتژیک صنایع نفت پتروشیمی فولاد، سیمان، شیشه سرامیک ریخته گری و چینی که تولید آن، نیازمند فناوری های خاص می باشد، همراه با بزرگترین آزمایشگاه و مرکز پژوهش محصولات […]

دولت بایدجلوی صنعتگرنماها رابگیرد

شرکت دانش بنیان صنایع دیرگداز آمل به همت مهندس علی شفیق یکی از نخبه های صنعت کشور با هدف تولید فرآورده های استراتژیک صنایع نفت پتروشیمی فولاد، سیمان، شیشه سرامیک ریخته گری و چینی که تولید آن، نیازمند فناوری های خاص می باشد، همراه با بزرگترین آزمایشگاه و مرکز پژوهش محصولات نسوز شمال کشور که همچنین بعنوان مرجع کل کشوردرتولیدات محصولات استراتژیک مسالح نسوز محسوب می شود، درشهرک صنعتی امامزاده عبدالله شهرستان آمل تاسیس شد.

علی عزیزی مدیراجرایی شرکت دانش بنیان دیرگدازآمل درگفتگوبا پایگاه خبری سیده آمل با اشاره به تولیدات منحصر به فرد و قابل رقابت با تولیدات همتای خارجی در بازارجهانی توضیح داد: محصولات نسوز به محصولاتی اطلاق می شود که بعنوان عایق گرمایی می تواند در دماهای بالای ۱۰۰۰ درجه توان تحمل فضای سایشی و فضای اسیدی را داشته باشد.

ویژگیهای تولیدات شرکت دیرگداز

این مدیراجرایی به ویژگیهای دیگر تولیدات این شرکت پرداخت افزود: بیشترین دستگاهها و کوره های ما در۴ دهه فعالیت، حاصل اختراع و تلاش مهندسین فعال مازندرانی در شرکت دیرگداز آمل بوده و مونتاژ خارجی نیست.

به گفته عزیزی: این محصولات درصنایع مادر پتروشیمی، فولاد، ریخته گری و صنایعی که به مسالحی با قابلیت تحمل دمای بالای ۱۷۰۰ درجه را دارند و قرار است فضای عایق آن باشد بکارگیری می شود.

وی ادامه داد: تولیدات ما یکی از محصولات استراتژیکی است که در دوران تحریم که واردات مشابه آن به کشور قطع شد، نیاز ۳۶ پروژه صنایع فولاد و ۱۴ پروژه  صنایع پتروشیمی از طریق تولیدات شرکت دیرگداز آمل با تنوع تولیدی بالا تامین شده است.

حضورکارشناسان مجرب در اتاق فکر شرکت دیرگداز

عزیزی با اعلام اینکه درسال نزدیک به ۲ونیم میلیون قالب آجربرای پروژه های صنعتی تولیدمی کنیم اظهارداشت: نزدیک به ۲۲۰نفر در این شرکت مشغول به کار هستند که از این تعداد۵۵ نفراز تحصیلکرده های دکترای متالوژی، شیمی، فیزیک و مکانیک جهت تولید محتوای محصولات جدید صنایع نسوز با کیفیت که قابل رقابت در بازار جهانی باشد عضو اتاق فکر این مجموعه بزرگ هستند.

وی همچنین از مشکلات فرا روی شرکت که به روند تولیدات آن آسیب می زند می گوید: درمجموع با برنامه ریزی غلط مسئولین ۶ماه اول سال به دلیل تامین برق مصارف خانگی قطع روزانه برق شرکت و واحدهای تولیدی را شاهد هستیم و در۶ ماهه دوم سال قطع گاز باعث کندشدن خط تولید ما می شود که واقعا به عرصه تولیدات داخلی آسیب جدی وارد شده و جا دارد مسئولین برای رفع موانع تولید چاره و راهکاری اساسی داشته باشند.

دولت بایدجلوی صنعتگرنماها رابگیرد

علی عزیزی درهمین راستا اضافه کرد: دومین چالش اساسی درتولیدات ما، وجود طرحی است بنام حمایت از تولیدات داخلی که دولت مطرح کرد، متاسفانه دراین میان کسانی بعنوان صنعتگرنما یا بازرگان نماهایی هستند که با دریافت ارز نیمایی از دولت با واردات بی جا که از کیفیت پایینی هم برخورداراست تیشه به ریشه صنعتگران و تولیدات داخلی زده و محصولات برند داخلی که همتای برند خارجی است را در بازارهای داخلی مورد چالش قرارمی دهد.

مدیراجرایی شرکت دانش بنیان دیرگدازآمل با اظهار امیدواری از پیگیری مسئولین خاطرنشان کرد: ما همچنان که طی ۴۰ سال با تولیدات خود خدمتگزار کشور و هموطنان هستیم به تولیدات خود ادامه خواهیم داد.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید