شنبه, ۷ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-28
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 37508 |
|
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۰ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

درسوگ عالم تکرار نشدنی مراسم سومین سالگرد بزرگداشت علامه حسن زاده آملی با پیامی از سوی مفسر قرآن آیت الله جوادی آملی و حضور پرشور علاقمندان و شاگردان آن علامه ذوالفنون درمسجد علامه حسن زاده آملی مصلی شهر آمل برگزارشد. به گفته حجت الاسلام یعقوبیان، علامه ربانی آیت الله حسن زاده آملی عقل مجسم در […]

درسوگ عالم تکرار نشدنی

مراسم سومین سالگرد بزرگداشت علامه حسن زاده آملی با پیامی از سوی مفسر قرآن آیت الله جوادی آملی و حضور پرشور علاقمندان و شاگردان آن علامه ذوالفنون درمسجد علامه حسن زاده آملی مصلی شهر آمل برگزارشد.
به گفته حجت الاسلام یعقوبیان، علامه ربانی آیت الله حسن زاده آملی عقل مجسم در روزگار ما بود که وجود معظم له چه در زمان حیات و چه بعداز ممات منبع خیربوده چراکه وجودشان عقلانیت محض است.
به گزارش پایگاه خبری سیده آمل، امام جمعه آمل درسومین سالگرد ارتحال علامه حضرت آیت الله حسن حسن‌زاده آملی، با بیان اینکه باید در کسب معارف اسلامی و دینی از فیض الهی این علامه ذوالفنون بهره برد، ابراز داشت:باید وجود علامه عالی قدر آیت‌الله حسن زاده آملی را با تعابیرواقعی توصیف کرد،از وارستگی و ربانیت و صفات افعالی که داشتند الگوبرداری کرد.

درسوگ عالم تکرار نشدنی
وی همچنین افزود:کرامات زیادی در زمان حیات و ممات از ایشان به یادگار مانده است.

امام جمعه آمل تصریح کرد: درسیر علمی و عملی معظم له برای همه ما سراسر برنامه است و باید از آن به بهترین شکل استفاده کنیم.
یعقوبیان با اشاره به سیره عملی این عالم جلیل القدر یادآور شد: درکتاب رساله لقاالله برای رسیدن به فعلیت ۱۵ گام معرفی شده تا انسان به فعلیت انسانی نائل شود.

عقل به معنای واقعی در آدمیت

وی با اعلام اینکه علامه ذوالفنون آیت الله حسن زاده آملی عقل مجسم در روزگار ما بود، اذعان کرد: وجودمعظم له چه در زمان حیات و چه بعداز ممات منبع خیر بود چرا که وجودشان عقلانیت محض است.
امام جمعه آمل اظهارداشت: محور تصمیم گیری های آیت الله حسن زاده آملی هوای نفس و غضب نبود،بلکه این افراد عرفانی، نمی گذارند درجامعه مدار امور بدست هوای نفس و شهوت بیافتد.

برکات آیت الله حسن زاده آملی

یعقوبیان باتاکید براینکه علامه حسن زاده آملی هرجا گام برداشت منشا برکت و روزی بود، ادامه داد: آیت الله صالحی مازندرانی در توصیف ایشان اعلام کردند که این انسان وارسته بدون هوای نفس بوده است.

وی با اشاره به اینکه دربیان عقل می توان به دو نوع عقل عملی و نظری پرداخت، متذکر شد: زمانی جامعه اسلامی و دینی خواهد بود که برمدار عقل بچرخد.

صفات بارز علامه ربانی آمل

یعقوبیان همچنین تصریح کرد:باپرداختن به سیر علمی آن عالم می توان گفت که حرف های ایشان جنس دنیایی نداشت و یک دانشمند وارسته ریاضی دان، منجم، فیلسوف، فقیه و محدث رجالی بود که با درس و بحث های فراوان و خون دل خوردن بیشمار به این مقام عالی رسید.

الگوبرداری از سیره علامه حسن زاده آملی

امام جمعه آمل از دیگرصفات علامه حسن زاده آملی می گوید: باید از سیر علمی و عملی آیت الله حسن زاده آملی برنامه و روش برای زندگی فردی و اجتماعی الگو بگیریم زیرا ایشان الگویی هستند که خداوند در زمان معاصر برای ما آورده است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید