شنبه, ۲ تیر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-06-22
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 36953 |
|
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۳ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

جشنواره سرودحاما۶۰ کلیدخورد نشست خبری فرماندارویژه شهرستان آمل درخصوص تشریح جزئیات برگزاری جشنواره سرود حاما۶۰ ویژه حماسه اسلامی مردمی ششم بهمن ۶۰ آمل با اصحاب رسانه با حضور روح الله ایرانمهر؛ معاون هنری و امور سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشرارزشهای دفاع مقدس مازندران، فرمانده سپاه ناحیه آمل و سرهنگ امانی مدیریت ستادششم بهمن […]

جشنواره سرودحاما۶۰ کلیدخورد

نشست خبری فرماندارویژه شهرستان آمل درخصوص تشریح جزئیات برگزاری جشنواره سرود حاما۶۰ ویژه حماسه اسلامی مردمی ششم بهمن ۶۰ آمل با اصحاب رسانه با حضور روح الله ایرانمهر؛ معاون هنری و امور سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشرارزشهای دفاع مقدس مازندران، فرمانده سپاه ناحیه آمل و سرهنگ امانی مدیریت ستادششم بهمن آمل و دبیران این جشنواره در سالن کنفرانس فرمانداری شهرستان آمل برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: فرماندارویژه شهرستان آمل با اظهارامیدواری از اتفاقات خوب فرهنگی پیش رو در شهرستان از برگزاری کنگره ملی ۱۰هزارو ۴۰۰ شهید استان مازندران به میزبانی شهرستان آمل خبرداد و افزود: این کنگره طی ۲روز در تاریخ ۱۷ و۱۸ شهریورماه سال جاری با حضور بیش از ۲۰۰ مهمان خارجی و کشوری با اجرای جشنواره های متعدد در حوزه های مختلف برگزار خواهدشد.

به گفته فرماندارآمل از جمله جشنواره های فرهنگی که امسال در شهرستان برگزارخواهدشد؛ جشنواره سرودحاما۶۰، جشنواره شعرهای آئینی، جشنواره مداحی ویژه نوجوانان و جشنواره طاهاستاره شمالی که درخصوص تنها شهیده حماسه ۶بهمن سیده طاهره هاشمی است که اختتامیه این جشنواره ها در هفته گرامیداشت حماسه مردمی ششم بهمن ۱۴۰۳ انجام خواهدشد.

در ادامه نشست سرهنگ امانی با بیان اینکه ۲۵ کمیته برای اجرایی نمودن هرچه باشکوه برگزارشدن مراسمات گرامیداشت ششم بهمن ماه امسال فعال شده اند، ادامه داد: ۷۰درصد از مجریان این کمیته ها بعهده جوانان شهرستان است.

کسب مجوز موسسه هزارسگر

امانی با اشاره به موافقت وزارت ارشاد با تاسیس موسسه چندمنظوره هزارسنگر، ابرازکرد: این دومین موسسه چندمنظوره در مازندران است که مابقی بصورت تک منظوره دریک بخش فعال هستند.

جشنواره سرودحاما۶۰ کلیدخورد

مدیر ستاد ششم بهمن آمل تصریح کرد: طی توافقی که با اداره آموزش و پرورش شهرستان داشته ایم گروه ۳الی ۵ نفره ای از کارشناسان این اداره که دراستان مسئولیت دارند بعنوان شورای آموزشی کمک کار ما خواهندبود و دبستان شاهد پسران در همین راستا برای انجام ماموریتهای کارگروههای ما قرار خواهدگرفت.

معرفی دوره های آموزشی درموسسه

وی با معرفی سایت موسسه هزارسنگر، اظهارکرد: دوره های آموزشی که برای امسال درنظرگرفتیم برای مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم در حوزه های آموزشی رایانه، تولید و ویرایش ویدئوهای کوتاه و تولید نرم افزارهای چندرسانه ای، تولید موشن گرافی و انیمیشن، پادکست، هوش مصنوعی، طراحی روی لباس و از این دست آموزش ها هست.

جشنواره سرودحاما۶۰ کلیدخورد

علی خالقی، دبیرجشنواره سرود نیز به توضیحاتی از جزئیات جشنواره سرودحاما۶۰ پرداخت و گفت: نام جشنواره برگرفته از مخفف “حماسه اسلامی مردم آمل” است که درسال ۶۰ اتفاق افتاده است.

محوریت جشنواره

خالقی محوریت جشنواره را پیرامون ایثارو شهادت و مقاومت و پایداری مردمی عنوان و اذعان داشت: بخش ویژه این جشنواره در خصوص حماسه اسلامی مردمی ششم بهمن سال ۶۰ مردم آمل هست که عزیزان شرکت کننده می توانند در هر ۲ بخش شرکت کنند.

الگوبرداری از آثارتولیدی کارگروه

وی در توضیحات بیشترخود اضافه کرد: ۵اثر توسط کارگروه جشنواره تولید شده است که شرکت کنندگان هم می توانند از این ۵ اثرالگو برداری و آثار خود را اجراء کنند یا در صورت توان می توانند بصورت مستقل آثار خود را ارائه دهند.

فرصت ارسال آثار

خالقی با تاکیدبراینکه هرگروه می تواند ۲اثر ارائه دهد بیان داشت: فرصت ارسال آثار از ۲۰ خرداد ماه لغایت ۲۰ آبان ماه سال جاری خواهدبود.

معرفی برگزیدگان

 دبیرجشنواره سرودحاما۶۰ خاطرنشان شد: معرفی برگزیدگان در مراحل مقدماتی از اول آذر تا هشتم آذر۱۴۰۳ و مرحله نهایی از ۱۷ لغایت ۲۳آذرماه امسال خواهدبود و به نفرات برگزیده رتبه اول مبلغ ۱۸۰میلیون ریال، رتبه دوم ۱۳۰میلیون ریال، رتبه سوم ۱۰۰ میلیون ریال است که برای رتبه اول بخش ویژه ۲۰۰ میلیون ریال درنظرگرفته شد.

هدف از برگزاری جشنواره

علی خالقی تاکیدکرد: ما صرفا بدنبال یک رقابت نیستیم بلکه هدفمان به فرمایش رهبری بیشتر جهت فعالیت فرهنگسازی است و گروهها در این مجال می توانند خودشان رادرمیدان محک زده وآثارخودرا درمعرض دیدعلاقمندان حوزه سرود بگذارند.

جشنواره سرودحاما۶۰ کلیدخورد
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید