جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 13830 |
|
تاریخ انتشار : ۲۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش سیده آمل ،‌‌ایوب درویشی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا‌ با اشاره به پتانسیل های مرز ریمدان اظهار کرد: ریمدان به عنوان دومین گذرگاه رسمی جاده ای ایران و پاکستان نقش مهمی در دسترسی ایران و سایر کشورها به بازار۱۶۰میلیون نفری پاکستان دارد. وی افزود: در وهله اول ایجاد اشتغال برای ساکنان روستاهای […]

به گزارش سیده آمل ،‌‌ایوب درویشی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا‌ با اشاره به پتانسیل های مرز ریمدان اظهار کرد: ریمدان به عنوان دومین گذرگاه رسمی جاده ای ایران و پاکستان نقش مهمی در دسترسی ایران و سایر کشورها به بازار۱۶۰میلیون نفری پاکستان دارد.

وی افزود: در وهله اول ایجاد اشتغال برای ساکنان روستاهای مرز نشین و سپس صادرات و واردات کالا از اولویت های مرز ریمدان چابهار است.

به گفته فرماندار ویژه چابهار، بنا به موافقت ایران وپاکستان، شهرریور سال گذشته ریمدان به عنوان دومین گذرگاه رسمی دوکشور پس از میرجاوه – تفتان به دست استاندار سیستان وبلوچستان مورد بهره برداری قرار گرفت.

درویشی با اشاره به تکمیل زیر‌ساخت‌های ریمدان تاکید کرد: اعتبارات لازم برای تهیه طرح جامع این مرز اختصاص یافته است چراکه ریمدان زیرساخت‌های لازم را برای توسعه تجارت ندارد.

وی در تشریح طرح جامع مرز ریمدان خاطرنشان کرد: توسعه بازارچه مرزی، استقرار دستگاه‌های مختلف نظارتی هم چون گمرک، احداث ساختمان‌های مرزی، توسعه و آماده سازی جاده‌های مواصلاتی و تکمیل زیرساخت‌های آب و برق از جمله زیرساخت‌های لازم برای توسعه ریمدان است.

معاون استاندار سیستان وبلوچستان ادامه داد: پیش بینی می‌شود تکمیل زیرساخت‌‌های لازم برای بهره برداری حداکثری از مرز ریمدان تا بهمن ماه سال جاری به اتمام برسد.

درویشی در پایان خاطرنشان کرد: در سفر نخست وزیر پاکستان به تهران افزایش مبادلات تجاری ایران با پاکستان از نیم میلیارد دلار فعلی به بیش از ۵ میلیارد دلار برای ۵ سال آینده مورد توافق دو طرف قرار گرفت که ریمدان به عنوان دومین گذرگاه رسمی ایران و پاکستان از اهمیت بالایی برای تحقق این وعده برخوردار است.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید