شنبه, ۷ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-28
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 37490 |
|
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

توصیه های بهداشتی درآغازمهر آغاز بهارسال تحصیلی ۱۴۰۴- ۱۴۰۳ همزمان با ایام هفته وحدت و هفته دفاع مقدس بانواخته شدن زنگ مهرو ایثار ومقاومت ونماز باحضور مهمانان استانی دکتر رضا صفری عربی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران و دکتر جمالی ریاست اداره مدارس استثنایی مازندران ونماینده منتخب شهرستان آمل در مجلش شورای اسلامی، فرماندار […]

توصیه های بهداشتی درآغازمهر

آغاز بهارسال تحصیلی ۱۴۰۴- ۱۴۰۳ همزمان با ایام هفته وحدت و هفته دفاع مقدس بانواخته شدن زنگ مهرو ایثار ومقاومت ونماز باحضور مهمانان استانی دکتر رضا صفری عربی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران و دکتر جمالی ریاست اداره مدارس استثنایی مازندران ونماینده منتخب شهرستان آمل در مجلش شورای اسلامی، فرماندار ویژه شهرستان آمل، فرمانده سپاه ناحیه آمل و روسای ادارات شبکه بهداشت و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل طی مراسم پرچم گردانی خادمیاران آستان مقدس رضوی حرم امام رضا در اولین روز از مهرماه در مدرسه پایه متوسطه پسران آیت الله خامنه ای شهرستان آمل برگزارشد.

هشدار افزایش پشه آئدس

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران از افزایش پشه بیماری زا آئیدس در مازندران ومبتلایان به تب دنگی خبرداد وگفت: متاسفانه حدود ۵ شهرستان غرب مازندران با این بیماری درگیر شدند و انتظار ما این است با شروع فصل پاییز و بارندگی این پشه یکایک شهرهای مازندران را تهدید و در نوردد بنابراین از همه مسئولان و شهر وندان می خواهم که با رعایت راههای مبارزه با این پشه از افزایش آن و رشد بیماری دنگی در مازندران پیشگیری و جلوگیری نمایید.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: در این مراسم معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران بعنوان نماینده استاندار درآئین ملی زنگ آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳ به تغییرات سبک زندگی و اثرات مخرب آن بر شیوه زندگی خانواده ها اشاره وابرازداشت: بدون تردید یکی از مولفه های قدرت هرکشوری قشر دانش آموزان و دانشجویان نخبه آگاه مسلط به دانش روز و مجرب بکارگیری آن دانش هستند.

وی در ادامه افزود: وقتی دانش آموزان ما در المپیادهای مختلف جهان می درخشند و یا اختراع و اکتشافی دارند و وقتی با دستان جوانان ایرانی ابزار و وسیله ای ارزانتر و کار آمدتر از مشابه خارجی آن تولید میش ود، غرور ملی ما به اوج می رسد و ایارن عزیز ما همچون ستاره ای در دنیا درخشش خواهدکرد.

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران خطاب به دانش آموزان بیان داشت: وقت گرانبهای خود را صرف کسب دانش و مهارت افزایی کنید و بکوشید هدف اصلی شما در مسیر حاشیه ای گم نشود.

توصیه های بهداشتی درآغازمهر

صفری ادامه داد: درمسیر عصردانش و توسعه توجه به سلامت هم بسیار مهم است چرا که امروز عوامل تهدید کننده بسیار زیادی مانند آفلودگی هوا، غذای ناسالم، محیط زیست آسیب دیده و طغیان بیماریهای واگیر درمحیط زیست ما،سلامت مارا به مخاطره می اندازند.

وی با تاکیدبر اینکه تک تک شما و خانواده هایتان اگر به این عوامل توجه نکنید سلامتتان آسیب خواهددید، اظهارداشت: متاسفانه بدلیل تغییرات سبک زندگی؛ شاهد بروز زودرس برخی بیماریها مثل فشارخون، دیابت، چاقی مفرط و انواع سرطانها هستیم و پیشگیری از این بیماریها به عهده همه ماست.

نقش اولیاء مدارس در سبک زندگی خانواده ها

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: درکنار خانواده ها بدون تردید معلمان و اولیاء مدارس هم می توانند در استمرار رفتار سالم مانند داشتن تحرک بدنی و عزل رفتارناسالم مانند استفاده از غذاهای بی ارزش فست فودی موثرباشند.

به گفته دکتر رضاصفری، براساس آمارهایی که ما در علوم پزشکی دراختیار داریم متاسفانه ۳۸% از دانش آموزان ما در معرض بیماریهای فشارخون هستند و چیزی قریب به ۹% از دانش آموزان ما به دلیل کم تحرکی اضافه وزن دارند که بنابراین توجه به سبک زندگی سالم بسیار اهمیت دارد.

هشدار افزایش پشه آئدس در مازندران

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران از افزایش پشه بیماری زا آئدس در مازندران و مبتلایان به تب دنگی خبرداد وگفت: متاسفانه حدود ۵شهرستان غرب مازندران به این بیماری مبتلا شدند و انتظار ما این است با شروع فصل پاییز و بارندگی این پشه یکایک شهرهای مازندران را تهدید و درنوردد بنابراین از همه مسئولان و شهر وندان می خواهم که با رعایت راههای مبارزه با این پشه از افزایش آن و رشد بیماری دنگی در مازندران پیشگیری و جلوگیری نمایید.

مبارزه با پشه آئدس و پیشگیری از بیماری تب دنگی

وی همچنین به عوامل شیوع بیماری و جلوگیری از ازدیاد پشه آئدس پرداخت و هشدار داد: متاسفانه ما در مسیر محیط زیستمان مواجه با عوامل مساعدکننده آلودگی های بسیاری هستیم که باید با سمپاشی و مبارزه این پشه، همچنین جمع آوری لاستیک های مستهلک، تمیز کردن جوی های آب با مواد ضدعفونی کننده، و استفاده از توری برای پنجره های منازل و مدارس و مهمتر ازهمه آموزش رعایت بهداشت و همکاری با شبکه بهداشت می تواند از آسیب ها و خطرات جدی این پشه بیماری زا بکاهد.

رضاصفری در پایان سالی پربار و توام با سلامتی را برای همه دانش آموزان و معلمان و عوامل آموزش و پرورش آرزو کرد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید