یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 16171 |
|
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران از توانایی این استان در تولید ۲۰ درصد گوشت سفید کشور خبر داد. به گزارش واحد خبری سیده آمل ؛ عبدالله مهاجر در همایش روز ملی استاندارد توجه جدی شرکت‌های تولیدی و خدماتی را به رعایت الزامات استاندارد خواستار شد و اظهار کرد: همه شرکت‌های تولیدی و […]

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران از توانایی این استان در تولید ۲۰ درصد گوشت سفید کشور خبر داد.

به گزارش واحد خبری سیده آمل ؛ عبدالله مهاجر در همایش روز ملی استاندارد توجه جدی شرکت‌های تولیدی و خدماتی را به رعایت الزامات استاندارد خواستار شد و اظهار کرد: همه شرکت‌های تولیدی و خدماتی باید به این باور برسند که استاندارد یک اولویت انکارناپذیر است.

وی به نقش استاندارد در صادرات اشاره کرد و گفت: اگر در رقابت با ترکیه، بازاری را از دست داد، به طور قطع یکی از دلایل آن عدم توجه جدی به استاندارد بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با بیان این‌که عدم توجه اصول استاندارد و اجرای آن در واحدهای تولیدی و خدماتی یک نقص مهم است، تصریح کرد: بستر و زمینه‌های صادرات کالا به کشورهای منطقه وجود دارد، اما نمی‌توان صادرات کرد چرا که تولیدکننده نسبت به رعایت الزامات استاندارد غافل یا بی‌اعتنا است.

مهاجر در ادامه تصریح کرد: مازندران ظرفیت تولید ۲۰ درصد از گوشت سفید کشور را دارد اما هم اکنون این مقدار ۱۰ درصد و مازاد نیاز استان است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران رونق صادرات را یکی از لوازم رونق در بازار دانست و تصریح کرد: اگر رونق بازار داخلی ضعیف است می‌توان با صادرات کالا، کسب و کار تولیدکننده را بهبود بخشید اما تحقق صادراتی که بتواند بهبود وضعیت تولیدکنندگان را به همراه داشته باشد نیازمند توجه جدی به استاندارد است.

مهاجر تاکید کرد: اگر راه حل مشکلات بیان شده را بدانیم دیگر ظرفیت دو میلیارد دلاری صادرات استان با چالش روبه رو نمی‌شود.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید