یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 17650 |
|
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۶:۵۸ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

مدیریت بحران در تعریف دیگر برنامه‌ها، ایجاد ساختارها و تدوین مقرراتی است که منجر به کمک و یاری‌رسانی به دولت و سازمان‌های غیردولتی در برخورد با حوادث می‌شود و ممکن است در دو محیط داخلی یا خارجی صورت گیرد. برگزاری مانور مقابله با بلایا؛ راهی برای سنجش آمادگی به گزارش واحد خبری سیده آمل ،معاون […]

مدیریت بحران در تعریف دیگر برنامه‌ها، ایجاد ساختارها و تدوین مقرراتی است که منجر به کمک و یاری‌رسانی به دولت و سازمان‌های غیردولتی در برخورد با حوادث می‌شود و ممکن است در دو محیط داخلی یا خارجی صورت گیرد.

برگزاری مانور مقابله با بلایا؛ راهی برای سنجش آمادگی
به گزارش واحد خبری سیده آمل ،معاون برنامه‌ریزی فرمانداری ویژه آمل در نشست با مسئولان شهری در زمینه مدیریت بحران و چگونگی برخورد با حوادث، با اشاره به اینکه وقوع بلایای طبیعی به عوامل بیرونی و انسانی بستگی ندارد گفت: ولی عوامل انسانی می‌تواند در کاهش اثرات بلایای طبیعی موثر باشد. «جعفر رسولی» با اعلام اینکه مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با مدیریت صحیح و کارآمد در زمان بحران به همراه تدبیر و ارائه راهکارهای لازم پاسخگوی نیازهای مردم باشند، تصریح کرد: باید ادارات و نهادها با توجه به ظرفیت و توانایی‌شان دست به آموزش در جامعه بزنند، زیرا آموزش یکی از مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند در مقابل بلایا، کاهش خسارت‌ها را در پی داشته باشد.
این مسئول با اشاره به برگزاری مانورهایی برای سنجش آمادگی و توانمندی مردم و مسئولان دستگاه‌های امداد و نجات و دیگر نهادها، گفت: مانورها در معرفی توان، نمایش کاستی و تقویت نقاط قوت بسیار مهم هستند.
رسولی با بیان اینکه اجرای مانورهای زلزله و مقابله با بلایای طبیعی سبب آماده بودن نهادها در مقابل حوادث طبیعی احتمالی می‌شود، خاطرنشان کرد: زلزله یکی از بلایای طبیعی است که دستگاه‌های اجرایی باید در کارگروه‌های متعدد علاوه بر آمادگی مقابل زمین‌لرزه امر آموزش را جدی بگیرند.

تشکیل گارد جنگل برای مهار آتش‌سوزی در مازندران
وی با اشاره به هفته ایمنی در برابر زلزله ادامه داد: باید شرح وظایف دستگاه‌های اجرایی برای کاهش خسارت‌ها لحاظ شود.
معاون برنامه‌ریزی فرمانداری ویژه آمل با اشاره به اینکه مازندران از استان‌هایی است که وقوع آتش‌سوزی در زمان‌های مختلف در شهرها مشاهده می‌شود، گفت: نیاز است تا دستگاه‌هایی همانند ورزش و جوانان، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری‌ها، بخشداری، فرمانداری‌ها، هیأت‌های کوهنوردی و جمعیت هلال احمر برای مقابله با آتش‌سوزی در جنگل دست به تشکیل گارد جنگل بزنند.
این مسئول با اعلام اینکه در زمان آتش‌سوزی جنگل‌ها، برای اطفای حریق افراد محلی و بومی می‌توانند کارآمد ظاهر شوند، اظهار کرد: در کمیته هفده‌گانه مدیریت بحران باید مسئولان نهادها و دستگاه‌ها به تعریف سناریو و اجرای آن بپردازند تا آمادگی لازم برای مقابله با حوادث و بلایای غیرطبیعی حاصل شود.

لزوم آگاه‌سازی عمومی
وجود بافت فرسوده، لزوم بهسازی این بافت‌ها، نظارت بر ساخت و سازهای استاندارد و ایجاد ساختمان‌های مقاوم نیز می‌تواند از بروز حوادث ناخواسته جلوگیری کند.
رئیس جمعیت هلال‌احمر آمل نیز در زمینه مدیریت بحران، اظهار کرد: تلاش مسئولان در هفته ایمنی در برابر زلزله و منابع طبیعی در این شهرستان می‌تواند آگاه‌سازی عمومی را در برداشته باشد.
«جمشید نیک‌زاد» با اشاره به سالروز وقوع حادثه زلزله بم که در آن تعداد زیادی از هموطنان‌ کشته شدند، بیان کرد: سالروز وقوع این حادثه دردناک به نام هفته ایمنی در برابر زلزله نام‌گذاری شد تا بیشتر از گذشته به این بلای طبیعی توجه کرده و در راستای مقابله با آن برآییم.
وی با اعلام اینکه هر نهاد و سازمانی باید در حوزه تخصصی خود با بحران مقابله کند، افزود: سازمان‌ها با بهره‌گیری از توانایی‌های لازم می‌توانند مقابل بلایای غیرطبیعی دست به تدبیر و چاره‌اندیشی بزنند.
رئیس جمعیت هلال‌احمر آمل با اعلام اینکه جمعیت هلال احمر یکی از نهادهای عام‌المنفعه است که در راستای کمک و یاری‌رسانی به مردم و افراد نیازمند گام برمی‌دارد، عنوان کرد: داوطلبان، افراد آموزش‌دیده و متخصصان جمعیت هلال احمر آمل طی ماه‌های اخیر در حوادث و بحران‌هایی مانند سیل، آب‌گرفتگی، تخریب پل و نجات گردشگران، طوفان، سقوط مینی‌بوس حامل زائران فریدونکناری در محور مواصلاتی هراز، آتش‌سوزی، عملیات حادثه دیدگان سانحه سقوط اتوبوس و نجات کوهنوردان و جنگل‌نوردان مفقود شده در این شهرستان نقش داشتند.
این مسئول با اشاره به شرح وظیفه دستگاه‌های اجرایی در دفترچه حوادث غیرمترقبه، گفت: امیدواریم جلسات مدیریت بحران برای آمادگی بیشتر و مقابله با حوادث به صورت ماهانه در یکی از ادارات برگزار شود و مصوبات مطلوبی را به همراه داشته باشد.

تاسیس ۱۲ خانه هلال روستایی در آمل
نیک‌زاد، آموزش در بین دانش‌آموزان را ضروری دانست و یادآور شد: ۱۰مربی آموزش‌دیده امدادی جمعیت هلال احمر شهرستان آمل هم‌اکنون آماده اعزام به مدارس برای آموزش کمک‌های اولیه دانش‌آموزی هستند. البته آمادگی داریم تا هرگونه آموزش لازم به دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی با ارائه گواهینامه آموزش معتبر را برعهده بگیریم.
رئیس جمعیت هلال‌احمر آمل آموزش‌های این نهاد را ۱۵ روزه با سپری شدن ۳۵ ساعت اعلام کرد و ادامه داد: دهیاران و اعضای شورای اسلامی در روستاها زمینه را برای آموزش مقابله با حوادث و بلایای غیرطبیعی در بین روستاییان فراهم کنند.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید