یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 16452 |
|
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

هیئت‌های مذهبی بهترین فرصت برای حفظ دست آورده‌های نظام جمهوری اسلامی ایران هستند. به گزارش واحد خبری سیده آمل ،از سال ۱۳۸۰ نخستین شورای هیئات مذهبی در کشور شکل گرفت که ۵ آبان ماه امسال نیز شاهد برگزاری انتخابات پنجمین دوره شوراهای هیئات مذهبی همزمان باسراسر کشور در شهرستان آمل  نیز خواهیم بود. تشکیل شورای […]

هیئت‌های مذهبی بهترین فرصت برای حفظ دست آورده‌های نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

به گزارش واحد خبری سیده آمل ،از سال ۱۳۸۰ نخستین شورای هیئات مذهبی در کشور شکل گرفت که ۵ آبان ماه امسال نیز شاهد برگزاری انتخابات پنجمین دوره شوراهای هیئات مذهبی همزمان باسراسر کشور در شهرستان آمل  نیز خواهیم بود.

تشکیل شورای هیئات مذهبی امروز برای هیئات یک ضرورت است و نمی‌شود در ایران اسلامی بیش از ۹۰ هزار هیئت مذهبی فعالیت داشته باشد و فاقد یک مرکز ساماندهی و حمایت از این تعداد هیئت بود.

این هیئت در ۳ بخش به صورت شهرستانی، استانی و مرکزی فعالیت می‌کند به گونه‌ای که جلسات شورای شهرستانی هر یک ماه و جلسات شورای استانی هر دوماه و جلسات شورای مرکزی به صورت فصلی یک مرتبه برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این شورا ایجاد انسجام، تحکیم، وحدت و هماهنگی فکری و عملی در فعالیت‌های هیئات مذهبی، استفاده از توان روحانیون و نیروهای هیئات مذهبی، جلب مشارکت و همکاری مردمی از طریق شناسایی و تاسیس صدور مجوز هیئات مذهبی است.

و اما چگونگی این انتخابات : شهرستان‌هایی که بین ۲۰ تا ۵۰ هیئت مذهبی دارند ۵ عضو اصلی و یک عضو علی‌البدل دارند و شهرستان‌هایی که ۵۰ تا ۱۵۰ هیئت مذهبی دارند ۷ عضو اصلی و دو عضو علی‌البدل و شهرستان‌های که ۱۵۰ تا ۵۰۰ هیئت مذهبی دارند ۹ عضو اصلی و ۳ عضو عدل‌البدل می‌توانند در این شورا داشته باشند.

هیئات مذهبی و هیئت تراز اسلامی ضامن بقاء اسلام است و باید بیان داشت که بقاء و دوام اسلام توسط امام حسین(ع) انجام شد و هیئات مذهبی ادامه دهندگان این راه هستند.

شایان ذکر است :این انتخابات به شکل سراسری در کل کشور برگزار می شود که درآمل نیز از طرف سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان فردا صبح راس ساعت ۹ الی ۱۱  در این مکان برگزار می شود

قابل توجه  شرکت کنندگان در مراسم فردا جهت اطلاع از کاندیداهای شرکت کننده در این انتخابات می توانید به لیست اسامی زیر مراجعه بفرمایید .

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید