یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 37165 |
|
تاریخ انتشار : ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

بایدامورغیرحکومتی به نظام مهندسی کشاورزی واگذارشود احمدزیارلاریمی: با جذب ۲۶گرایش تخصصی در مقطع کارشناسی تا دکترا ما رنگین کمانی از گرایش ها را درسازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان داریم که تخصصی ترین مرجع حرفه ای در زیست بوم بخش کشاورزی مازندران هست. به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: احمدزیارلاریمی، رئیس شورای سازمان […]

بایدامورغیرحکومتی به نظام مهندسی کشاورزی واگذارشود

احمدزیارلاریمی: با جذب ۲۶گرایش تخصصی در مقطع کارشناسی تا دکترا ما رنگین کمانی از گرایش ها را درسازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان داریم که تخصصی ترین مرجع حرفه ای در زیست بوم بخش کشاورزی مازندران هست.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: احمدزیارلاریمی، رئیس شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران در نشست خبری بابیان اینکه این سازمان به لحاظ آمارکمی بین ۳۲استان کشور بعداز استانهای تهران، خراسان رضوی و فارس رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است، ابرازداشت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران حدود ۸هزارو۱۸۷نفر عضوحقوقی  و حدود ۱۶هزارنفر عضو دانش آموخته بخش کشاورزی که از طریق سامانه قدیم ثبت نام کرده بودند.

لاریمی ادامه داد: با راه اندازی سامانه جدید از این ۱۶هزارنفرتعداد ۸ هزارنفر ازطریق سامانه سانفا یعنی سایت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران با ثبت نام جدید در این سامانه به روزرسانی شدند، بنابراین ما عملا ۸هزارنفرعضو داریم که با ما همکاری دارند و درحال دریافت خدمات هستند.

ثبت اعضاء فعال در سامانه الکترونیکی سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان

وی با اعلام اینکه از این تعداد ۸هزارنفر تعداد ۳هزارو ۹۷۹نفرجویای کارهستند، بیان داشت: ۲هزارو ۷۶۰نفردارای رتبه و ۲هزارو۵۸۳نفر هم دارای پروانه اشتغال از سازمان هستند.

رئیس شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران، عنوان کرد: به تفکیک نفرات ۵هزارو ۲۲۲نفر از مهندسین ما مرد و ۲هزارو۹۶۵نفر از اعضاء فعال ما را خانم ها تشکیل می دهند.

احمدزیارلاریمی تصریح کرد: با جذب ۲۶گرایش تخصصی در مقطع کارشناسی تا دکترا ما رنگین کمانی از گرایش ها را درسازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان داریم که تخصصی ترین مرجع حرفه ای در زیست بوم بخش کشاورزی مازندران هست.

به گفته لاریمی ۱۰۱ عضو حقوقی در سازمان بصورت مشاور و پیمانکار در سطح استان مازندران درحال خدمات رسانی هستند.

وی باتاکبدبراینکه درحال حاضر کل امورات نظام مهندسی کشاورزی بصورت الکترونیکی انجام می شود افزود: امروزه ماهیچ فعالیتی را بصورت دستی وفیزیکی انجام نمی دهیم وهمه ثبت وارائه خدمات ما از طریق سامانه های سانکا و سماک مجوزهای الکترونیکی کشاورزی و درگاه ملی مجوزها که همان سامانه G4B.IR هست انجام می شود.

رئیس شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران با اشاره به اینکه مهارت آموزی و توان افزایی فارغ التحصیلان و دانش آموختگان زیست بوم کشاورزی استان مازندران از وظایف و رسالت اصلی سازمان هست، اذعان داشت: ما وظیفه اشتغالزایی را نداریم بلکه رسالت سازمان به نوعی سازماندهی و نظام مندسازی مهارت آموزی و توان افزایی این افراداست که بستر اشتغال را متعاقبا برای این عزیزان فراهم می کند.

معرفی سامانه های خدمات رسان سازمان نظام مهندسی

لاریمی ازاولویتهای سازمان می گوید: طرح تام شناسایی اقشار محروم حوزه تولید وطرح ستاد هوشمندسازی ثبت و ارائه خدمات را در دستور کار خود داریم که شامل حوزه تولید و اشتغال مردم بنیاد خواهدبود.

وی درخصوص شناسه دارشدن محصولات باکیفیت کشاورزی همراه کدQR جهت صادرات خبردادوگفت: محصولاتی که به کشورهای دیگرصادر می شوند حتما باید دارای کدQR  شوند تا در سامانه از لحاظ کیفیت مورد تایید قرار بگیرد.

کدگذاری محصولات با کیفیت 

احمدزیارلاریمی همچنین درتوضیحات بیشتراضافه کرد: هدف گذاری مابصورت پایلوت ازسال ۱۴۰۲ روی محصول کیوی از غرب استان بود که سال گذشته ۳۰ هزارتن از محصولات کیوی استان باکسب این کد هرکیلوکیوی را با قیمت هرکیلو۱۲۰ تومان را به کشورهند و کشورهای همسایه صادرکردند.

رئیس شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران از اجرای برنامه های آتی این سازمان به بیمه فارغ التحصیلان کشاورزی و صدور خدمات فنی مهندسی به خارج از کشور، آمایش آموزشی، کیفی سازی آموزشها اشاره و عنوان کرد: کل فرآیند و تشریفات صدور مجوزهای کشاورزی از بدنه وزارت جهادکشاورزی منتزع و به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی واگذارشد.

وی درخصوص حوزه های کاری سازمان خاطرنشان شد: سازمان برای صدورمجوزهای حوزه های دام، طیور، آبزی پروری و شیلات، گلخانه ها و پرورش قارچ، داروخانه های گیاه پزشکی، کلینیک گیاه پزشکی، انسکتاریوم و همچنین شرکتهای ضدعفونی اقدام می کند.

آمار ثبت شده در سامانه های نظام مهندسی کشاورزی مازندران

زیارلاریمی موارد ثبت شده درحوزه های مختلف کشاورزی را اینگونه اعلام کرد: تا امروزتعداد ۱۶هزارو ۳۱۶ واحد دام سبک و سنگین، هزارو ۸۶۰واحد پرورش جوجه گوشتی و مرغداری و ۲۶۰واحد مرغ مادرگوشتی و ۳هزارو۹۰۰ واحدآبزی پروری که تعداد۵۳۱واحدازآن درآب بندهای روستایی است و تعداد ۲هزارو ۳۳۶ پروانه تاسیس گلخانه، هزارو ۲۱۴ پروانه بهره برداری داروخانه گیاه پزشکی که قبلا بعنوان فروشندگان سموم بود، ازطریق سامانه های سازمان نظام مهندسی مازندران صادر شده است.

وی یکی دیگرازاولویتهای کاری خودرانسخه نویسی ازطریق کلینیک های کشاورزی دانست وابرازداشت: قبلا بصورت خودسر از فروشگاههای آفت کش سموم را خریداری می کردند که به کیفیت و سلامت محصول و انسان آسیب می رساند اما با نسخه نویسی تحت نظرکارشناس چالش های آسیب به سلامت محصول و انسان کاهش خواهدیافت.

زیارلاریمی همچنین ادامه داد: دراین خصوص ازطریق سازمان تعداد۷۰ کلینیک گیاه پپزشکی و۱۷ انسکتاریوم و۲۳ شرکت ضدعفونی مجوز لازم صادرشد.

رئیس شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران به مشکلات این سازمان پرداخت و گفت: یکی از مشکلات سازمان بحث مقاومت در واگذاری برخی از امور قابل تصدیگری هست که براساس ظرفیتهای قانونی که ما داریم دولت مکلف استبه برون سپاری و واگذاری امورقابل تصدیگری و امور غیرحاکمیتی ولی متاسفانه به لحاظ مقاومت بدنه دولت این اتفاق به کندی صورت می گیرد.

بایدامورغیرحکومتی به نظام مهندسی کشاورزی واگذارشود

وی عنوان کرد: دراین خصوص حدود۸۰۰ امورقابل تصدیگری به سازمان مهندسی کشاورزی درحوزه های مختلف کشاورزی، شناسایی واحصاء شد که دستگاه دولتی می تواند به سازمان نظام مهندسی کشاورزی واگذارکند.

زیارلاریمی به استناد کوچک سازی وچابکسازی دولت دراصل ۴۴ قانون اساسی تاکید ویادآورشد: قوانین سازمان نظام مهندسی کشاورزی عبارتند از افزایش بهره وری، قانون بهبودفضای کسب و کار، قانون جامع نظام دامپروری و قوانینی از این دست که در همه این قانون ها دولت به صراحت در بحث برون سپاری غیرحاکمیتی و کل اموری که درحوزه زیست بوم کشاورزی استان هست باید به سازمان نظام مهندسی کشاورزی واگذارشود که متاسفانه تنها ۱۰ مورد از آن موارد به ما محول شد.

جذب ۱۰هزارناظر در نظام مهندسی مازندران

وی متذکرشد: سال ۹۳ با جذب ۱۰هزار ناظر سازمان مهندسی کشاورزی در کشور یکی از کارهایی بود که در تسهیل وتسریع فرآیند صدور مجوزها با حذف استعلامات غیرضروری عملکرد خوبی را شاهدبودیم.

 رئیس شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران تصریح کرد: رویکرد تازه ما بحث توانمندسازی اعضاء با یک تغییرنگرش و پارادایم از آموزشهای ادبیات محور به سمت آموزشهای عملیاتی محور و مهارت محوری است و از سوی دیگر ارائه خدمات دستمزدمحوری به سمت دانش مزد محوری رفته ایم که الان ازطریق سمبلی طرح سدات کارشناس ما براساس میزان افزایش تولیدی محصول نسبت به سال قبل در آن سهیم می باشد.

ایجادتعادل بازار عرضه با صادرات

احمدزیارلاریمی به وضعیت سیاستگذاریهادرمازندران اینگونه پرداخت: علی رقم اینکه ماهم قطب کشاورزی کشور هم قطب ایجادامنیت غذایی کشورهستیم متاسفانه در حوزه صادرات محصولات خیلی ضعیف عمل کردیم و نتوانستیم توفیقات خوبی داشته باشیم و اگر قرار است در بحث صادرات محصولات کشاورزی موفق شویم قطعا باید روابط بین المللمان خیلی قوی باشد تا هم نیازکشورهای هدف محصولاتمان را شناسایی کنیم و هم با تولیدات با کیفیت خودمان را به کشورهای جهان معرفی و بشناسانیم تا در حوزه ایجادتعادل تولیدات نظام بازار توفیقات خوبی داشته باشیم.

بایدامورغیرحکومتی به نظام مهندسی کشاورزی واگذارشود

 

 

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید