یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 22608 |
|
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

وقتی بعنوان یک بیمار از همه جا نا امید برای درمان به بیمارستان می رویم با دیدن لباس سفید پزشک یا پرستار دلمان آرام می گیرد و خیالمان جمع می شود که یاریگری به دادمان می رسد اما در یخبندان عاطفه ها دیگر نه می توان به قسم نظام پزشکی یک دکتر اعتماد کرد نه […]

وقتی بعنوان یک بیمار از همه جا نا امید برای درمان به بیمارستان می رویم با دیدن لباس سفید پزشک یا پرستار دلمان آرام می گیرد و خیالمان جمع می شود که یاریگری به دادمان می رسد اما در یخبندان عاطفه ها دیگر نه می توان به قسم نظام پزشکی یک دکتر اعتماد کرد نه به پرستار و انترن و پرسنل دیگر حتی رئیس بیمارستان

به گزارش واحد خبری سیده آمل: با خبر شدیم پس از شکستن دست نوزاد یک روزه در حین زایمان اینبار

 قصور پزشک معالج، به فوت یک مادر باردار منجرشد !  وطفلی  از مهر مادری محروم و خانواده هایی را داغدار کردجدا چه کسی پاسخگوی این همه سهل انگاری وبازی با جان آدمهاست؟

فوت مادر باردار جوان در بیمارستان امام علی (ع) شهرستان آمل

منیژه ذبیحی مادر باردار جوانی که اهل دهستان چلاو_آمل ازاینکه  ماه هفتم بارداری خود را با امید و شوق به سر می برد،  یکم آبان ماه ۹۷ به جهت پارگی مختصرکیسه آب وپیشگیری از خطراحتمالی آتی به درمانگاه بیمارستان امام علی آمل مراجعه می نماید و بلافاصله با نظر پزشک آنکال در بخش زایمان بستری می شود.
بیمار به جهت دارابودن فیبروم بسیار بزرگ رحمی دچار بارداری پرخطر بوده است، بعد سه روز بستری عصر روز پنجشنبه سوم آبان ۹۷ با تشخیص پزشک آنکال زنان، به جهت اعلام افت ضربان نوزاد با حالت اورژانس مادر جوان را تحت عمل سزارین قرار می دهند.
متاسفانه پزشک آنکال که دوره طرح آموزشی در بیمارستان می گذراند حین سزارین با فیبروم بسیار بزرگ مادر مواجه می گردد و با سهل انگاری تمام و عدم تجربه کافی نتوانست راهکار درمانی موثری برای مادر درپیش بگیرد و ضمن تولد نوزاد، مادر جوان را با داشتن فیبروم خطرناک دستکاری شده به بخش ریکاوری میفرستد و مادر به جهت خونریزی زیاد و خطر آمبولی ناشی از جراحی ناقص، در کمتر از ۲ ساعت مجددا به اتاق عمل راهی می گردد و این بار توسط پزشک مدعو بازنشسته شهر عمل هیسترکتومی رحم و فیبروم انجام می دهد، ولی متاسفانه چون این عمل به موقع در همان بدو زایمان انجام نشد به جهت اختلال انعقادخون،خونریزی زیاد و آمبولی ناشی از زایمان صبح روز جمعه ۴ ابان ۹۷ درگذشت.

از جمله عوامل موثر در روند تشخیص اشتباه بیمارستان امام علی و پزشک آنکال ۱- عدم پیگیری های دقیق وضعیت بیمار در بدو بستری،۲-عدم تشکیل تیم پزشکی مجرب متشکل از پزشک زنان، جراح عمومی، پزشک اورژانس و هوشبر مجرب برای این مادر دارای بارداری پرخطر و صرفااعتماد به پزشک آموزشی طرح زنان و زایمان جان این مادر با بی مبالاتی تمام از دست رفت و براحتی بچه ای بی مادر، وخانواده‌ای از هم پاشید و چندین خانواده که آماده جشن تولد نوزاد نورسیده بودند داغدار شدند.

چرا به همین راحتی آدمها را مثل موش آزمایشگاهی بدون پزشک متخصص دست پرسنل طرح کادری می دهید

چرابیمارستانی که ظرفیت درمان این نوع بیمار را ندارد،اقدام جدی برای اعزام این بیماران به مراکز مجهزتر را نمی دهد و پس از سه روز با عدم بستری بیمار باجان این مادر معامله کرد؟!

آیا اکنون پزشک، مدیریت بیمارستان و سیستم بهداشت و درمان می توانند پاسخگوی نوزاد بی مادر و نداشتن مهرمادری برای تمام عمر باشند…؟! آیا داغ دل مادر این متوفا و خانواده اش و خاطرات همسرش حل خواهد شد؟

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید