یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 22613 |
|
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

 در ادامه سند چشم انداز بیست ساله با هدف اشتغالزایی نخستین هنرستان‌ کار و دانش که در مرکز علمی کاربردی فذا وابسته به شرکت تولیدی فولادین ذوب آمل، روز یکشنبه با حضور مدیرکل دفتر فنی وحرفه ای و کار و دانش وزارت آموزش و پرورش و مدیرعامل شرکت شهرک های  صنعتی مازندران افتتاح شد. به […]

 در ادامه سند چشم انداز بیست ساله با هدف اشتغالزایی نخستین هنرستان‌ کار و دانش که در مرکز علمی کاربردی فذا وابسته به شرکت تولیدی فولادین ذوب آمل، روز یکشنبه با حضور مدیرکل دفتر فنی وحرفه ای و کار و دانش وزارت آموزش و پرورش و مدیرعامل شرکت شهرک های  صنعتی مازندران افتتاح شد.

به گزارش واحد خبری سیده آمل:این هنرستان کار و دانش که در مرکز علمی کاربردی فدا وابسته به ( شرکت فولادین ذوب آمل) راه اندازی شده در سال تحصیلی جدید ۳۱ هنرآموز را در رشته های’ مکانیک صنایع’ و’ تعمیر ابزار دقیق’ ثبت نام کرد.
همچنین همراه با این مراسم نخستین دفتر همکاری آموزشی آموزش و پرورش شاخه کارودانش در شهرک صنعتی امامزاده عبداله آمل افتتاح شد.

سید مصطفی آذرکیش. مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه مراکز فوق با تاکید بر اینکه تقویت و توسعه مراکز آموزشی جوار کارخانه و کارگاه به صورت جدی در دستور کار است، گفت: این دفاتر پیشتر در استانهای خراسان رضوی و کرمان راه اندازی شده و تا پایان امسال حداقل یک دفتر دیگر در استانها افتتاح خواهد شد.
مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه یادگیری مهارت های شغلی و زندگی به عنوان یک نیاز جدی اکنون مورد تاکید قرار گرفته است، افزود: براساس ارزیابی و نمونه های آماری گرفته شده متاسفانه اکنون بیش از ۹۵درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بدون مهارت خاصی هستند و این وضعیت فراهم کردن شغل را برای این افراد با مشکلات زیادی مواجه و بر جامعه بیکاران کشور افزوده است.

سید مصطفی آذرکیش از خانواده ها نیز درخواست کرد، عمدتا رویکرد دانشگاه رفتن و ادامه تحصیل در مقاطع تکمیلی نباید به عنوان دغدغه اصلی خانواده ها و فرزندان تبدیل شود، بلکه مهارت و حرفه آموزی که تضمین کننده آینده شغلی نیز خواهد شد باید به عنوان اصل مهمی به آن توجه شود.
وی با بیان اینکه باید هر نوع مهارتی هرچند کوچک در خانواده ها نهادینه و در سطح بالاتر آموزشی به صورت تخصصی هدایت شود،افزود: ترس از شکست و اصرار بر مهارت و حرفه آموزی از سوی خانواده به فرزندان به عنوان تجربه ارزشمند برای آنها تلقی خواهد شد و باعث ایجاد انگیزه برای حرفه آموزی خواهد شد.
آذرکیش، با بیان اینکه خوشبختانه اکنون مسیر برای فراگیری آموزشها در کشور بسته نیست، ادامه داد: باید اشتغال فرزندان در جامعه با نگاه به مهارت آموزی بیشتر از گذشته ترویج و سرلوحه قرارگیرد
وی، با اشاره به اینکه برای داشتن نیروهای کارماهر و متخصص در واحدهای تولیدی وشهرک های صنعتی،کمک بخش خصوصی برای توسعه مراکز آموزشی تخصصی نیاز است، گفت: توسعه هنرستان کارودانش‌ جوار کارخانه ها موضوع یک اقدام خوب در سال حمایت از کالای ایرانی برای تقویت تولیدات داخلی است که ارتقاء مهارت آموزی تخصصی باعث افزایش بهره وری و افزایش درآمد برای صاحبان واحدهای تولیدی را نیز به همراه خواهد داشت.
مدیرکل دفتر فنی وحرفه ای و کار ودانش وزارت آموزش و پرورش، ۳ساله شدن تحصیل در هنرستانها باعث افزایش بهره وری و کیفی تر شدن آموزش ها شده است، گفت: در سال تحصیلی جاری حدود ۳۰۰ هزار دانش آموز به جمعیت هنرجویان هنرستانهای کشور اضافه شده و هدایت بیشتر این هنرستانها نیز اکنون به سمت ایجادکارآفرینی است.
آذرکیش ادامه داد: با توجه به افزایش سطح تحصیلات تکمیلی، اکنون هرم شغلی در کشور به شدت نیازمند نیروی کار ماهر است و خالی شدن برخی شغل ها از وجود افراد متخصص زنگ خطر جدی است.
وی ، همچنین ایجاد دفتر همکاری آموزشی آموزش وپرورش شاخه کارودانش در شهرک صنعتی آمل را گامی ارزشمند در راستای تامین نیروهای ماهر و متخصص در واحدهای صنعتی دانست و یادآورشد: تنوع بخشی به محیط های یادگیری در محیط های طبیعی، فرهنگی و صنعتی اکنون در اولویت است.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید