یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 19299 |
|
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۷:۴۲ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

استاندار مازندران گفت که ظرفیت سازی و برندسازی محصولات تولیدی باید در اولویت مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی استان برای صادرات و حضور در بازارهای منطقه ای و فرامنطقه قرار گیرد. به گزارش واحد خبری سیده آمل ؛محمد اسلامی عصر دوشنبه در جمع مدیران واحدهای صنعتی شهرستان آمل افزود : بسیاری از واحدهای تولیدی و […]

استاندار مازندران گفت که ظرفیت سازی و برندسازی محصولات تولیدی باید در اولویت مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی استان برای صادرات و حضور در بازارهای منطقه ای و فرامنطقه قرار گیرد.

به گزارش واحد خبری سیده آمل ؛محمد اسلامی عصر دوشنبه در جمع مدیران واحدهای صنعتی شهرستان آمل افزود : بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی مازندران دارای توانمندی های بسیار بالایی هستند که با اهمیت و اولویت قائل شدن برای برند سازی می توان بازارهای مناسب کشورهای حاشیه دریای خزر ، آسیای میانه و حوزه خلیج فارس را در اختیار گرفت.
وی ادامه داد : اکنون برای بسیاری از محصولات کشاورزی مازندران از جمله برنج ، مرکبات و دیگر محصولات باغی و گلخانه ای ، لبنیات و تولیدات برخی واحدهای صنعتی استان ظرفیت سازی های خوبی شده و با ایجاد شهرک های صنفی برای این بخش ها در استان که در حال شکل گیری است ، می توان محصولات استان را با برند استان در مقیاس فرامنطقه ای صادرات کرد.
استاندار مازندران با بیان اینکه برخی سیاست ها و تصمیم گیری ها در کشور متاثر از شرایط داخلی و خارجی است ، گفت : ما چاره ای به جز این نداریم که هر روز برای حیات واحدهای اقتصادی آنالیز و مراقبت کنیم.
وی افزود : ستاد رفع موانع تولید که دولت وضع و مجلس هم همراه دولت در این مصوبه مهم بوده ، در استان هم این ستاد فعال و واحدهای زیادی را که تاکنون دارای رکود و مشکلاتی بر سر تولید بودند ، شناسایی و پرداخت تسهیلات مورد نیاز برخی از آنها نیز دوباره احیا شد.
اسلامی گفت : شورای گفت و گو هم تصمیم دیگر دولت برای برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی بوده که مجموعه استان اکنون با تکیه بر این دو مصوبه دولت ، به دنبال تسهیل گری و فراهم کردن بسترهای لازم برای سرمایه گذاری مطمئن در استان هستند .
** توجه به نیاز بازار داخلی
استاندار مازندران با تاکید بر اینکه چاره ای جز این نداریم که به نیازها و سلیقه های بازار داخلی توجه هوشمندانه و آگاهانه داشته باشیم ، گفت : برای حضور دائمی در بازار داخلی ، باید اعتماد مردم را جلب کرد و در فعالیت اقتصادی اگر حواس به بازار ، برند سازی و اعتماد سازی نباشد فرصت ها از دست خواهد رفت.
اسلامی در عین حال ، آنالیز و بررسی نقاط ضعف و قوت از وضعیت اقتصادی را مهم برشمرد و افزود : مدیران واحدهای تولیدی قبل از فعالیت کاری خود باید از سیاست ، اقتصاد ، جامعه و تکنولوژی یک تحلیل داشته و با بررسی همه جوانب امر، آماده تولید و رقابت در بازار باشند.
** جلسات ماهانه ستاد تسهیل استان در آمل
استاندار مازندران با اشاره به اینکه حدود ۴۵ درصد واحدهای صنعتی استان در شهرستان آمل مستقر است، از تشکیل ماهانه جلسات ستاد تسهیل واحدهای تولیدی با حضور مدیران استانی در شهرستان آمل خبر داد.
اسلامی مشکل زمین برای ایجاد واحدهای تولیدی را از دیگر مشکلات موجود بر سرراه سرمایه گذاران بیان کرد و افزود : البته می توان سرمایه گذاران را به شهرک های صنعتی که در شهرهای دیگر استان، ظرفیت های خالی زیادی دارند، هدایت کرد.
وی با بیان اینکه با دستور رییس جمهور بانک ها حق تملک واحدهای بدهکار به آنها را ندارند ، گفت : رییس جمهور حتی دستور داده که واحدهای بدهکار به بانک ، توسط فرد سرمایه گذار و متقاضی دیگری منتقل و شرایط فعالیت آن جریان داشته باشد.
اسلامی یادآور شد : نگاه دولت تدبیر و امید ، حفظ شرایط موجود واحدهای تولیدی وصنعتی ونیز حفظ بستر اشتغال است و با پرداخت تسهیلات مورد نیاز از توسعه وخارج شدن از رکود نیز حمایت می کند.
استاندار مازندران عصر دوشنبه به همراه معاون عمرانی، رییس سازمان صعنت، معدن وتجارت ومدیران کل امورمالیاتی، توزیع برق، شرکت شهرک های صنعتی وفرماندار آمل، از شهرک صنعتی مواد غذایی بنکداران، میدان بزرگ میوه وتره بار شمال، مرکزبین المللی تجارت وپایانه صادرات برنج ایران، و چند واحد تولیدی وصنعتی درشهرک های صنعتی بابکان وامامزاده عبداله آمل بازدید کرد.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید