شنبه, ۷ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-28
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 37529 |
|
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۸:۱۲ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

اهمیت تعزیه دربالندگی اعتقادات هرساله دهه اول محرم، تعزیه شهررینه لاریجان باپیشینه ۴۰۰ساله خود درتکیه تعظیم الواجب سیدالشهداء این شهر به اجراء درمی آیدبه همین منظوربارای زنی شهردار و شورای شهر رینه و همت ریاست فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل و همکاری اداره کل پست مازندران, تمبر تاریخی تعزیه خوانی مازندران بعنوان اولین تمبر […]

اهمیت تعزیه دربالندگی اعتقادات

هرساله دهه اول محرم، تعزیه شهررینه لاریجان باپیشینه ۴۰۰ساله خود درتکیه تعظیم الواجب سیدالشهداء این شهر به اجراء درمی آیدبه همین منظوربارای زنی شهردار و شورای شهر رینه و همت ریاست فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل و همکاری اداره کل پست مازندران, تمبر تاریخی تعزیه خوانی مازندران بعنوان اولین تمبر ملی این آئین کهن بنام شهر رینه دیار ظلم ستیزی فریدون با ضحاک طی مراسم با شکوهی باحضور مسئولین استانی و شهرستانی آمل به ثبت رسید.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: استاندارمازندران؛ در مراسم رونمایی از تمبر آیین دینی-مذهبی کهن تعزیه درتکیه رینه لاریجان بااشاره به یادوخاطره اعزام وعروج ۶۵شهید از دیارشهررینه لاریجان شهرستان آمل همراه باذکرحضرت سیدالشهدای درتکیه این شهرمذهبی،ابرازداشت:درود می فرستیم به ارواح پاک این شهیدان و۱۴هزارو۵۰۰ شهید ازخطه سرسبزمازندران که دوازدهم مهرماه امسال بابرپایی کنگره بزرگ شهدایی مازندران باشور همیشگی یادشان را گرامی میداریم.

نمایش آئین های نیایشی از فطرت انسان است

یوسف نوری در ادامه به اهمیت برپایی آئین سنتی تعزیه خوانی پرداخت وافزود: نمایش و نیایش ازتمدن‌های کهن وباستانی وجود داشته، نیایش که ازفطرت انسانهاست وهم نمایش که در مقابل خدایان در زمانی که خدایان بت بودند انجام می شد.

وی بابیان اینکه درادیان توحیدی نیایش و نمایش وجود داشته، عنوان کرد: ما سوگ سیاووش را در شاهنامه داریم اگر چه فردوسی این را زنده کرد و یا سوگی که برای حضرت مسیح وجود دارد؛ اما تعزیه با ریشه عزا و یا شبیه خوانی به طور اکمل و اتم در دین اسلام و فرهنگ تشیع هست و درآثار معنوی جهان ثبت شده است.

اهمیت تعزیه دربالندگی اعتقادات

بگفته استاندارمازندران خداراشکر مازندران دیارعلویان به برکت آقاامام رضاعلیه السلام، متقدمین این امر، اسلام و تشیع را پذیرفتند وامروز درفرهنگ تشیع مفاخر بسیار بزرگی چون علامه ذالفنون حسن‌زاده‌ آملی، آیت‌الله جوادی آملی و هاشمی آملی هستند؛ این به برکت امام حسین (ع) است که بی تردید ما هرچه داریم از برکت محرم و صفراست و زنده نگهداشتن این دو ماه با این مجالس روضه و آئین هاست.

وی باتاکیدبراینکه؛ امروز خداراشکرمی کنیم که جمهوری اسلامی ایران سردمدار ترویج قرآن، دین اسلام درجهان اسلام است، خاطر نشان کرد: این نظام یکی از قله‌های اوجش که به بالندگی رسیده، با زحمتهای امام ره و قاطعیت وجودرزمندگان دردفاع مقدس بوده است.

محرم و دفاع مقدس هر کدام رسانه ارزش های ما هستند

نوری دفاع مقدس را یک رسانه دانست و اظهار کرد: همینطورعاشورا و کربلا رسانه بودند که توانست همچنان پا برجا بماند و امروز با درایت حکیمانه مقام‌ معظم رهبری این کشتی را به صاحب عصر آقا امام زمان (عج) خواهندرساند.

وی به مشکلات منطقه رینه لاریجان اشاره کرد وافزود:درحوزه بهداشت، تعلیم و تربیت وتامین گازمسئولان امر استانی و شهرستانی به طور جدی باید ورود پیدا کنند و در کنار ان مشارکت مردمی هم باید باشد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید