جمعه, ۱ تیر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-06-21
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 36972 |
|
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

الزامات اخذمجوز واحدتولیدی همزمان با گرامیداشت هفته محیط زیست، با حضور مدیرکل محیط زیست مازندران، رئیس اداره پایش آزمایشگاه اداره کل محیط زیست مازندران، فرماندارویژه شهرستان آمل و امام جمعه این شهر، همچنین جمعی از کارکنان محیط زیستی؛ سیستم فاضلاب واحدصنعتی کارخانه آلومینیوم مازندران واقع در۵ کیلومتری جاده آمل به بابل بعد از پل روستای […]

الزامات اخذمجوز واحدتولیدی

همزمان با گرامیداشت هفته محیط زیست، با حضور مدیرکل محیط زیست مازندران، رئیس اداره پایش آزمایشگاه اداره کل محیط زیست مازندران، فرماندارویژه شهرستان آمل و امام جمعه این شهر، همچنین جمعی از کارکنان محیط زیستی؛ سیستم فاضلاب واحدصنعتی کارخانه آلومینیوم مازندران واقع در۵ کیلومتری جاده آمل به بابل بعد از پل روستای بوران راه اندازی شد.

به گفته کاویان؛ از محل صندوق ملی محیط زیست، برای واحدهای تولیدی صنعتی که در راستای حفاظت از محیط زیست فعالیت می کنند اعتبارات خوبی در نظر گرفته شد.

عطااله کاویان، مدیرکل محیط زیست مازندران درمصاحبه با پایگاه خبری سیده آمل از افتتاح سیستم تصفیه فاضلاب صنعتی کارخانه آلومینیوم مازندران آمل با ظرفیت ۱۰۰ مترمکعب درروزخبردادوافزود:این واحدتولیدی درکنار راه اندازی تصفیه فاضلاب صنعتی، برای حفظ بیشترمنابع آبی و محیط زیست، تصفیه فاضلاب بهداشتی انسانی با ظرفیت ۴۰متر مکعب در روز راهم فعال و راه اندازی کرد.

تهدید منابع آبی استان

کاویان بااشاره به اینکه منابع آبهای سطحی وزیرزمینی استان بشدت درمعرض آلودگی هست، بیان داشت: راه اندازی سیستم های تصفیه فاضلاب این واحدها می تواند کمکهای بسیار زیادی به حفظ کیفیت و کمیت منابع آبهای سطحی و زیرزمینی داشته باشد.

الزامات اخذمجوز واحدتولیدی

وی درخصوص روند کاری واحدهای صنعتی و تعاملات حفظ محیط زیست از طریق راه اندازی تصفیه خانه فاضلابی تصریح کرد:در واقع امروزه چنانچه واحدهای صنعتی دارای تولیدات پساب باشند، بدون داشتن پروژه راه اندازی مجموعه سیستم تصفیه فاضلاب، اجازه بهره برداری از آن واحد را توسط اداره محیط زیست نخواهند داشت و افتتاح واحد صنعتی منوط به داشتن تصفیه فاضلاب آن بوده و از الزامات آن محسوب می شود.

۴۰ واحد تولیدی در مازندران ملزم به راه اندازی تصفیه خانه شدند

مدیرکل محیط زیست مازندران بابیان اینکه در گذشته خیلی الزاماتی در حوزه راه اندازی تصفیه خانه فاضلابی واحدهای تولیدی که قدمت زیادی دارند نبود، اضافه کرد: درطول ۲ سال اخیر با پیگیری محیط زیست استان، بالغ بر۴۰ واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی استان مازندران ملزم بر راه اندازی سیستنم فاضلابی بهداشتی مجموعه تولیدی خود شده اند.

کسب اعتبارات واحدهای فعال محیط زیستی

به گفته کاویان؛ از محل صندوق ملی محیط زیست، برای واحدهای تولیدی صنعتی که در راستای حفاظت از محیط زیست فعالیت می کنند اعتبارات خوبی در نظر گرفته شد.

الزامات اخذمجوز واحدتولیدی
الزامات اخذمجوز واحدتولیدی
seyyedeamol.ir

توضیحات مدیرعامل شرکت آلومینیوم مازندران

درادامه این مراسم افشین نوایی، مدیرعامل شرکت آلومینیوم مازندران با اعلام اینکه این شرکت از سال ۱۳۴۵ فعالیت خود را آغاز کرد، ابراز داشت: باگذشت زمان همچنین رشد و توسعه این واحد تولیدی اقدامات جدیدی را درخصوص بروز شدن آن انجام داده ایم که یکی از این اقدامات راه اندازی تصفیه فاضلاب صنعتی و بهداشتی بود که امروز با حضور مسئولین استانی و شهرستانی شاهد افتتاح آن هستیم.

وی با تاکیدبراینکه احداث تصفیه خانه مدرن این شرکت با هدف سیکل برگشتی بوده است؛ اذعان داشت: آبی که از پروسه فاضلاب تولید کارخانه آزاد می شود طی فرآیند انجام شده پس از تصفیه کامل دوباره به خط تولید برمی گردد و هیچ دور ریزی از آب این واحد برای بیرون از کارخانه را نخواهیم داشت.

این مدیرعامل جوان خاطرنشان کرد: این تصفیه خانه فاضلاب صنعتی و بهداشتی که به نوبه خودجزءپیشرفته ترین تصفیه فاضلابی است در بازه زمانی ۲سال با هزینه درآمدی خودشرکت؛ بامحاسبات راه اندازی تجهیزات مکانیزاسیون آن، بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال هزینه دربرداشت.

خدمات تولیدی شرکت آلومینیوم مازندران

نوایی از خدمات تولیدی خودمی گوید:تولیدات شرکت آلومینیوم مازندران شامل تولید پروفیل آلومینیوم از پروسه تولید آلومینیوم تا آبکاری روی آن، نظیر آنالایزینگ؛ رنگ پودر ؛ دکورال و کلیه پروفیل های مصارف ساختمانی است که در کیفیت های مختلف تولیدی به نمایندگان کل ایران و خارزج از کشور عرضه می شود.

اشتغال به کار وانان درشرکت

وی همچنین عنوان کرد: درحال حاضر ۱۲۰نفربصورت مستقیم و ۵۰نفر بصورت غیر مستقیم ازطریق فعالیت های تولیدی شرکت آلومینیوم مازندران مشغول به کار هستند.

حمایتهای دولت از تولیدکنندگان درسال رشدتولید و کاهش تورم

افشین نوایی به کم شدن سوبسیتها وحمایت های دولتی درخصوص صادرات محصولات کارخانه اشاره کردوگفت: باتوجه به صادرات محصولات شرکت آلومینیوم مازندران به کشورهای حاشیه خلیج فارس ودریای خزروعراق وافغانستان قبلا معافیت های گمرکی برای واردات دستگاهها و مواد اولیه تولیداتمان بود که با برداشتن آن و کم رنگ شدن حمایتهای دولتی برای اینکه مایحتاج تولیدات کشور راکد نماند مجبور هستیم خود را با شرایط وفق دهیم که امیدوریم دولت باتوجه به شعار اقتصادی سال تمهیداتی را جهت پوشش تولیدکنندگان داشته باشد.

الزامات اخذمجوز واحدتولیدی
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید