دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-16
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 37407 |
|
تاریخ انتشار : ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۴ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

اشکواره حسینی شخخصی نیست همزمان با نشست خبری جلسه هم اندیشی اختتامیه هفتمین اشکواره ملی فرهنگی، هنری حسینی با حضورامام جمعه امامزاده عبدالله، معاون سیاسی فرمانداری ویژه شهرستان آمل، حسین جوادی آملی بانی اشکواره حسینی و امیدخزر دبیر اشکواره و جمعی از عوامل اجرایی این اشکواره در سالن کنفرانس دانشگاه شمال برگزارشد. به گزارش پایگاه […]

اشکواره حسینی شخخصی نیست

همزمان با نشست خبری جلسه هم اندیشی اختتامیه هفتمین اشکواره ملی فرهنگی، هنری حسینی با حضورامام جمعه امامزاده عبدالله، معاون سیاسی فرمانداری ویژه شهرستان آمل، حسین جوادی آملی بانی اشکواره حسینی و امیدخزر دبیر اشکواره و جمعی از عوامل اجرایی این اشکواره در سالن کنفرانس دانشگاه شمال برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: فضل الله نیا، معاون سیاسی فرمانداری ویژه شهرستان آمل با گرامی داشت یادوخاطره همه شهداء ازصدراسلام تاکنون یکی ازعواملی را که با ایجادتفرقه بین مسلمانان وضعیت جنگهای کنونی را موجب شد، حوادث تلخ واقعه غدیر دانست و افزود: اگر حوادث غدیر را مهم و ارج میداشتیم شایدامروز چنددستگی پیروان اسلام وجود نداشت و ما نه شاهد جنگ کربلا و عاشورا بودیم نه جنگ غزه که ۶۹% از شهدای آن را زنان و کودکان بیگناه تشکیل داده است.

وی درادامه گفت: تفرقه نشات گرفته از کسانی است که مسیرانقلاب را عوض کردند.

کار هنری باید فرهنگساز باشد

فضل الله نیا با بیان اینکه انتظارما از اشکواره حسینی کار فرهنگی است تا با اشاعه فرهنگ ناب محمدی و روشنگری از چهره واقعی نهضت عاشوراست، اظهارداشت: عزاداری حسینی خوب است اما این شورباید همراه با شعور حسینی برای نسل آینده تبیین شود که امام حسین برای چه شهید شد؟

به گفته معاون فرماندارآمل کارهنری و فرهنگی اشکواره حسینی و امثالهم زمانی تاثیرگذارخواهدبودکه جهت تبیین نهضت حسینی مبارزه با جمود فکری و ظلم ستیزی روشنگری کند مانند کارفاخر هنر برجسته استادفرشچیان که برای نمایش عاشورای حسینی بجا گذاشت.

تعداد آثار ارسالی بخش رسانه

روزبه نصیری دبیر بخش رسانه نیز اعلام کرد: از بین ۱۵۰ اثر ارسالی ۴۲ اثر برای داوری معرفی شدند که در ۲مرحله در چهارچوب رسانه ای با داوری دکتر مهدی پور دکترای ارتباطات انجام شد.

تعداد آثار ارسالی بخش داستان کوتاه

افسرمیرصادقی دبیر داستانهای کوتاه ابرازداشت:از ۳۰۰ اثر ارسالی ۵۰ اثر به بخش داوری فرستادیم که از ۲بخش دانش آموزی و بزرگسالان تشکیل شده بود.

برنامه ریزی برای اختتامیه هفتمین دوره اشکواره حسینی

سپس حسین جوادی آملی از چگونگی برگزاری اختتامیه هفتمین دوره اشکواره حسینی به عملیاتی شدن برنامه های این همایش فاخرپرداخت واذعان کرد: باتوجه به اینکه ۱۰مصوبه در جلسه با معاون استاندار داشتیم موارد ذیل از اهمیت بیشتری برخورداراست.

  • اسکان ۸۰الی ۹۰ نفر از برگزیدگانی که از اقصی نقاط کشور خواهند آمد که امیدواریم با رای زنی فرمانداری این مهم تحقق یابد و در ادامه در اختیارگذاشتن خودرو جهت انتقال عوامل و میهمانان اشکواره طی ۳روز عملیات برگزاری اشکواره
  • فضاسازی شهری که شهروندان آمادگی حضور هنرمندان را داشته باشند.
  • نامه نگاری فرماندارمحترم در راستای دریافت کمک هزینه های اختتامیه اشکواره ملی حسینی

اشکواره حسینی شخصی نیست

جوادی همچنین تصریح کرد: این اشکواره که در ۶ بخش برگزار شد با آنالیز هزینه ها ۹۵۰میلیون تومان برآورد مالی اشکواره هست کاراشکواره حسینی کارشخصی نیست مابا تعدادی از هنرمندان برجسته ملی سروکار داریم که بهترین های کشورهستند که به اشکواره آثار برجسته ای را ارسال کردند برای همین باید درحد ملی کارعملیاتی اختتامیه هفتمین دوره اشکواره حسینی برگزارشود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید