یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 15774 |
|
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان از پایلوت شدن استان برای طرح توسعه مشاغل خانگی خبر داد. به گزارش سیده آمل ،دکتر «سیدعلی نادر دهقانی‌الوار» در گفت‌وگو یی ، با اشاره به طرح توسعه مشاغل خانگی اظهار کرد: این طرح به پیشنهاد سازمان جهاد دانشگاهی و همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سطح کشور، به‌صورت […]

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان از پایلوت شدن استان برای طرح توسعه مشاغل خانگی خبر داد.

به گزارش سیده آمل ،دکتر «سیدعلی نادر دهقانی‌الوار» در گفت‌وگو یی ، با اشاره به طرح توسعه مشاغل خانگی اظهار کرد: این طرح به پیشنهاد سازمان جهاد دانشگاهی و همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سطح کشور، به‌صورت پایلوت در هشت استان خراسان‌جنوبی، رضوی و شمالی، آذربایجان‌غربی، کردستان، لرستان، کرمانشاه و ایلام اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح ۲۰ هزار نفر در سطح کشور دوره‌های آموزشی، توانمندسازی و راه‌اندازی مشاغل خانگی را در مراحل مختلف فرا می‌گیرند.

دهقانی‌الوار تصریح کرد: در مرحله انتخاب استان‌های پایلوت، لرستان با توجه به اقدامات خیلی خوب جهاد دانشگاهی از جمله حوزه اشتغال و تعامل و داشتن رزومه مطلوب در بخش تجاری‌سازی، انتخاب شد و این خود کار بزرگی است.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی لرستان ادامه داد: در مرحله دوم در سهمیه استان‌ها، سهم لرستان چشمگیر و قابل ملاحظه است، براساس مصوبات نشست با مسئولان وزارت کار و سازمان تجاری‌سازی جهاد دانشگاهی کشور، سهمیه استان در این طرح حدود ۲۷۰۰ نفر خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسیار ارزنده بوده که توسط سازمان تجاری‌سازی جهاد دانشگاهی کشور و پیگیری‌های بسیار ارزشمند ریاست این سازمان جناب دکتر بیجندی و همکاران ایشان انجام شد، ادامه داد: انتخاب لرستان به عنوان پایلوت، حاصل توانمندی‌های موجود در جهاد دانشگاهی استان و تعامل بسیار خوب این واحد با مدیریت ارشد و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده است.

دهقانی‌الوار با بیان این‌که این طرح به‌عنوان توسعه مشاغل خانگی در سه مرحله مشخص اجرا می‌شود، افزود: بررسی، شناسایی و اولویت‌بندی مزیت‌های استان‌ها در دستور کار جهاد دانشگاهی و ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهد بود و هماهنگی‌های اولیه در این مرحله انجام می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان خاطرنشان کرد: بررسی مزیت‌ها و امکانات موجود و هدایت افراد دارای شرایط لازم با راه‌اندازی مشاغل خانگی در سامانه‌ای به همین منظور و با اعلام آدرس آن به متقاضیان انجام می‌شود.

دهقانی‌الوار مرحله دوم در این طرح را توانمندسازی دانست و گفت: در این مرحله ارزیابی و استعدادسنجی متقاضیان، هدایت و مشاوره به آنان، آموزش و ایجاد شبکه‌ بین کارآفرینان، خبرگان حوزه مشاغل خانگی و حتی بازار و خریداران انجام می‌شود.

وی مرحله سوم را بسیار مهم در این طرح دانست و با بیان این‌که این مرحله شامل اتصال به بازار است، گفت: بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی علی‌رغم استخوان‌بندی خیلی خوب در مرحله شکل‌گیری به‌علت نداشتن توجه به بازار با شکست مواجه می‌شوند.

دهقانی‌الوار اظهار کرد: تجارب کشور و دنیا نشان می‌دهد که اتصال فعالیت‌ها و مشاغل به بازار یکی از عوامل موفقیت کسب و کار است و یکی از نقاط مثبت توانمندسازی مشاغل خانگی نیز همین موضوع است.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی لرستان ادامه داد: در این مرحله شکل‌دهی بازارهای فیزیکی و الکترونیکی و بنگاه‌های بالادستی، استانداردسازی محصولات یا تولید استاندارد و برند برای آن‌ها، ارتقای کیفیت و بسته‌بندی محصول و نهایتاً تنظیم برنامه‌های تولید و فروش انجام می‌شود.

وی گفت: به طور کلی این طرح با توجه به وضعیت کنونی کشور و همت دولت محترم برای مسأله اشتغال که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز هست اقدام بسیار مهمی است و الگویی خواهد بود که بسیاری از فرآیندهای اقتصادی می‌توانند با بهره‌مندی از این تجربه موفق باشند.

دهقانی‌الوار خاطرنشان کرد: در این راستا جهاد دانشگاهی لرستان همه تلاش خود را خواهد کرد که ضمن توزیع بهینه سهمیه در مناطق مختلف استان این کار بزرگ را به‌نحو شایسته با همکاری اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز مشاوره با نخبگان دانشگاهی و اقتصادی و هدایت مدیریت ارشد استان انجام دهد.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان یادآور شد: ایمان دارم با همت مدیریت ارشد لرستان و دانش و توانمندی جهاد دانشگاهی استان اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی به یک برگ برنده برای استان تبدیل خواهد شد.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید