یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 19227 |
|
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

بوم گردی یکی از روش های بسیار مفرح و زیبا برای شناخت  آداب ، فرهنگ و سنن ملی مردم مناطق مختلف کشور و آشنایی با صنایع دستی آن منطقه است به گزارش واحد خبری سیده آمل ، صبح امروز ۱۲ اسفند ماه ۹۶ ؛ستاد برگزاری برنامه های اجرایی هفته زن با هماهنگی سرکار خانم زینب […]

بوم گردی یکی از روش های بسیار مفرح و زیبا برای شناخت  آداب ، فرهنگ و سنن ملی مردم مناطق مختلف کشور و آشنایی با صنایع دستی آن منطقه است

به گزارش واحد خبری سیده آمل ، صبح امروز ۱۲ اسفند ماه ۹۶ ؛ستاد برگزاری برنامه های اجرایی هفته زن با هماهنگی سرکار خانم زینب سلطانی مسئول کمیسیون امور بانوان فرمانداری ویژه شهرستان آمل و خانم علایی مسئول گردشگری و صنایع دستی شهرستان برنامه ای ویژه جهت بازدید از مراکز تولید صنایع دستی و بوم گردی از ناطق دیدنی آمل را ترتیب دادند.

در این اردو ابتدا از کارگاه صنایع چوب استاد براری دیدن شد ،کارگاهی مملو از دست سازه هایی چوبین و فضایی اکنده از عطرچوبهای درختان جنگلی ؛ انسان را به عالم طبیعت و آفرینش سرسبز خیال انگیز می برد .

بعداز آن به کارگاه آموزشی و تولیدی سرامیک و سفالگری استادناصرنژاد رفتیم با ظروفی سفالین و منقوش از رقص رنگها در نقش و نگاری فریبا شرکت کنندگان را به رویای دوران قاجار و ظروف مصرفی تاریخی در آن عصر برد .

ایستگاه سوم بوم گردی کارگاه تولید مجسمه های سوپر رئال ؛شاهکار هنری استادباقری بود ؛کار و طرحی نو در قالب مجسمه ؛ استاد باقری در رابطه با هنر مجسمه سوپر رئال اینچنین شرح داد : برای ساخت این سبک مجسمه سازی ما از خمیر سلیکون که از شیره درخت لاتکس گرفته می شود استفاده می کنیم و آن را بصورت موم در آورده بر روی قالب آماده میکشیم تا فرم بگیرد . در پایان موها و چشم ها که باز تولید خودمان است کار را تکمیل و به تنه اضافه می کنیم

از استاد باقری خداحافظی کرده و به محلی رسیدیم که برای هیچ یک از شرکت کنندگان باورکردنی نبود . مرکز اسکان بومی محلی استاد پریدار ، ایشان با ایجاد مکانی کاملا سنتی با پذیرایی به سبک و طبخ سنتی؛ فضایی  رویایی نوستالژی در آرامشی دل انگیز و فراموش نشدنی را برای مدعوین و مسافران گردشگر بوجود آوردند .

در این مجموعه گردشگری در کنار اسکان و پذیرایی فعالیت هایی از قبیل پرورش دام و اسب و حتی آموزش سوارکاری هم دائر می باشد

در پایان این سفر یکروزه آمل گردی ، برای صرف ناهار از طرف سرکار خانم کاویانی رابط دانشگاه با فرمانداری مهمان دانشگاه آیت الله آملی بودیم ، که بعد از یک جلسه کوتاه و توضیحات خانم کاویانی از عملکرد این واحد دانشگاهی خانم سلطانی ادامه برنامه های هفته زن را برای حضار شرح داده و آنها را برای جشن بزرگ کوثر یه مکان اریکه آریایی دعوت کرد .

اردوی آمل گردی به مناسبت هفته زن برگزار شد.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید