یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 16753 |
|
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۷:۱۱ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش واحد خبری سیده آمل ، سید حسین اسلامی طی گفت‌وگویی از تولید ۵۷۰ تن عسل در زنبورستان‌های این شهرستان خبر داد.  وی ضمن اشاره به اتمام سرشماری کلنی‌های زنبورعسل در شهرستان آمل، افزود: این شهرستان با کشت محصولاتی مانند: کلزا، وجود باغات مرکبات، پوشش جنگلی دامنه‌دار و ارتفاعات ییلاقی مستعد با انواع گونه‌های […]

به گزارش واحد خبری سیده آمل ، سید حسین اسلامی طی گفت‌وگویی از تولید ۵۷۰ تن عسل در زنبورستان‌های این شهرستان خبر داد.

 وی ضمن اشاره به اتمام سرشماری کلنی‌های زنبورعسل در شهرستان آمل، افزود: این شهرستان با کشت محصولاتی مانند: کلزا، وجود باغات مرکبات، پوشش جنگلی دامنه‌دار و ارتفاعات ییلاقی مستعد با انواع گونه‌های مرتعی و گیاهان داروئی، مأمنی برای زنبورداران و زمینه فعالیت ۸۲۴ نفر از فعالان پرورش زنبورعسل است.

 مدیرجهادکشاورزی شهرستان آمل با اشاره به وجود ۵۸ هزار و ۶۷۹ کلنی زنبورعسل درزنبورستان‌های آمل، اظهار کرد: حرفه زنبورداری از مشاغل سودآور بوده و به‌عنوان یک فرصت در ایجاد شغل باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

 اسلامی در خصوص اهمیت زنبورداری خاطرنشان کرد: فعالیت درزمینهٔ زنبورداری علاوه بر ایجاد اشتغال مولد و تولید انواع فرآورده‌های غذایی و دارویی مانند: عسل، گرده، ژل رویال و موم، موجب حفظ تنوع زیستی گیاهی و باروری انواع گونه‌های مرتعی جنگلی و باعث افزایش باردهی محصولات کشاورزی می‌شود.

 مدیرجهادکشاورزی شهرستان آمل در پایان میانگین عملکرد عسل در هر کندو دراین شهرستان را ۱۰ کیلو و ۳۰۰ گرم و تولید سالانه آن‌را، ۵۷۰ تن عسل اعلام و اذعان کرد: این مقدار تولید، محصول تلاش و تجارب حرفه‌ای بهره‌برداران و ارتقاء سطح دانش فنی به‌واسطه مشارکت در دوره‌های آموزشی و تعامل تنگاتنگ با کارشناسان تولیدات دامی و شرکت تعاونی زنبورداران این شهرستان است.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید