دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-16
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 37278 |
|
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۲ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

اتاق بازرگانی پل ارتباطی است دبیرکل اتاق بازرگانی مازندران اذعان داشت: گمرکات مازندران رتبه دوم در وزن محصولات و رتبه سوم درارزش گذاری را بین ۵۶گمرک فعال را دارا هست. به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: رئیس کمیسیون تخصصی کشاورزی اتاق بازرگانی مازندران در جلسه ای که در اتاق بازرگانی شهرستان آمل برگزار شد به […]

اتاق بازرگانی پل ارتباطی است

دبیرکل اتاق بازرگانی مازندران اذعان داشت: گمرکات مازندران رتبه دوم در وزن محصولات و رتبه سوم درارزش گذاری را بین ۵۶گمرک فعال را دارا هست.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: رئیس کمیسیون تخصصی کشاورزی اتاق بازرگانی مازندران در جلسه ای که در اتاق بازرگانی شهرستان آمل برگزار شد به گزارش ۳ ماهه این اتاق پرداخت و گفت: ۳ رویکرد مهم اتاق بازرگانی بعنوان پایلوت در کشور مورد استقبال قرارگرفت که مهمترین آن موضوع سطح اشغال واحدهای مرغداری بود که به لحاظ قیمتی که زمین مازندران نسبت به شهرهای دیگر دارد، این افزایش سخت بود.

وی درادامه ابرازداشت:طبق قانون کل کشور تا۲۵% ساخت مرغداری در اراضی کشاورزی داده شد که طی جلسات متعدد و پیگیری ها، توانستیم مساحت ساخت مرغداری ها را در مازندران به ۴۰% برسانیم.

به گفته میران، اولین امتیاز بالابردن ظرفیت ساخت مرغداری این است که زمین از سطح کاربری خود خارج نمی شود و انشآبات ترانس برق نیز اضافه نخواهدشد و همچنین حفر اضافه چاه هم صورت نمی گیرد و با همان امکانات زمین و حفظ محیط زیست و بهداشت محیط با ساخت ساختمان ظرفیت تولید واحد مرغداری را دربخش کشاورزی؛ بالا خواهدرفت.

وی با اشاره به اینکه تنها صنفی که توانست جلوی ساخت و ساز غیرمجاز را بگیرد وجود واحدهای مرغداری در اراضی کشاورزی بود، ادامه داد: امروز مازندران در تولیدات مرغ و تخم مرغ رتبه نخست کشور را دارد.

اتاق بازرگانی پل ارتباطی است

رئیس کمیسیون تخصصی کشاورزی اتاق بازرگانی مازندران برقرار نمودن ارتباط بین دانشگاه و صنایع تولیدی را از دیگر کارهای مهم اتاق دانست و عنوان کرد: متاسفانه رشته های تحصیلی دانشگاههای ما هیچ ربطی با صنایع تولیدی استان ندارد اما ما باآنالیزتوانمندی دانشگاههای مرتبط و تولیدکنندگان صنایع شهرستان و استان ارتباط خوبی بین دانشگاه و صنغت بوجودآوردیم که نتیجه آن قرار است در طرح هایی که دانشگاه تولید می کند در واحدهای صنعتی استفاده شود تابتوانیم در صنایع بخصوص برای شهرستان آمل که قطب صنعت استان است بصورت کاربردی استفاده کنیم.

استفاده از ظرفیتها در توانمندسازی

وی همچنین دربحث توانمند سازی واستفاده از ظرفیتهای خوب بخش لاریجان شهرستان آمل می گوید: زمانی رتبه دوم تولید ماهی های سردابی را در کشور داشتیم که بواسطه رودخانه هراز این تولیدات انجام می شد که متاسفانه درحال حاضر آن زمین ها بلااستفاده مانده که با احصاء مشکلات بخش شیلات ماهی های سردابی لاریجان سعی داریم آنها را به چرخه تولید برگردانیم.

رئیس اتاق بازرگانی شهرستان آمل بیان داشت: رسالت اتاق بازرگانی نه اینکه تنهاصدور مکارت در حوزه صادرات باشد بلکه یکی از رسالتهای آن این است که با پیگیری مشکلات آنها، حلقات واحدهای صنعتی، واحدهای سرمایه گذاری و ععلمی و تولیدی را درخصوص بازرگانی متصل نماید.

امیرمیران آملی تصریح کرد:درواقع همه تشکلها زحمت می کشند ولی تنها بخش خصوصی که درقانون جا دارد و می تواند مستقیما طرح دهد اتاق بازرگانی است که مشاور۳ قوه بوده واین توانمندی را دارد که با احصاء مشکلات و طرح آن در کمیسیون های مرتبط آنها را پیگیری و پردازش کندتا شورای گفتگو آن طرح را به صحن برده و عملیاتی کند.

آمارحجم صادرات ۳ماهه اول سال

در ادامه مسعودقاسمی، دبیرکل اتاق بازرگانی مازندران نیز طی گزارشی اعلام کرد: آمارحجم صادرات ۳ماهه اول فرآورده های لبنی از طریق گمرک آمل ازمرز ۲۰هزارو۱۲۵تن گذشت و ارزش فرآورده های لبنی از گمرک مازندران ۲۸میلیون و۶۳۱داربوده که به ۲۰کشورصادشدو

قاسمی افزود: میزان صادرات ازکل کشور۱۰۷هزارتن به ارزش بیش از ۲۳۳میلیون دلار بوده است که سهم گمرکات مازندران از نظر وزنی و ارزشی ۱۲% ازکل صادرات کشور بوده است

کسب رتبه کشوری گمرکات مازندران

دبیرکل اتاق بازرگانی مازندران اذعان داشت: گمرکات مازندران رتبه دوم در وزن محصولات و رتبه سوم درارزش گذاری را بین ۵۶گمرک فعال را دارا هست.

وی با اشاره به صادرات مازندران به مقصدکشورهای عضواتحادیه اقتصادی اورآسیا اظهارداشت: بالغ بر۴۳۱هزارتن به ارزش ۳۱میلیون و۲۱۶هزاردلار که از لحاظ وزنی و ارزشی به ترتیب ۶۷% و ۹۳% نسبت به مدت سال گذشته را نشان می دهد.

قاسمی خاطرنشان شد: ارزش کل صاادرات مازندران ۸۸میلیون و۵۷۷ هزاردلار بود و طی بهار سال ۱۴۰۳ ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران به اورآسیا از۱۶۲میلیون دلارگذشت.

دبیرکل اتاق بازرگانی مازندران با تاکیدبراینکه ۱۲% از ارزش صادرات کل کشور از آن شهرستان آمل بود، مطرح کرد: با افزایش ۴۰درصدی طی ۳ماهه نخست سال، ارزش تجارت خارجی گمرک مازندران به کشورهای عضواتحادیه اقتصادی اورآسیا بالغ بر۱۶۲میلیون و۷۸۹هزاردلار بوده است.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید