پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 13696 |
|
تاریخ انتشار : ۲۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۳ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در گفت‌وگو با سیده آمل ، اظهار داشت: کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گزارش شش ماهه دوم کمیسیون درباره روند اجرای برجام را بعد از طی مراحلی تهیه و تدوین کرد و به وزارت خارجه برای اعلام نظر فرستاد. در نهایت بعد از اعمال نظرات وزارت خارجه […]

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در گفت‌وگو با سیده آمل ، اظهار داشت: کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گزارش شش ماهه دوم کمیسیون درباره روند اجرای برجام را بعد از طی مراحلی تهیه و تدوین کرد و به وزارت خارجه برای اعلام نظر فرستاد. در نهایت بعد از اعمال نظرات وزارت خارجه این گزارش به تصویب کمیسیون رسید و به هیئت رئیسه برای قرار گرفتن در نوبت قرائت در صحن علنی تقدیم شد.

وی با اشاره به بخشی از جزئیات گزارش شش ماهه دوم کمیسیون گفت: این گزارش ضمن اشاره به منابع و مبانی، اجرای تعهدات جمهوری اسلامی  را مورد بررسی قرار داده است که طبق اقرار مدیرکل آژانس ایران صد در صد تعهداتش را اجرا کرده است.

وی ادامه داد: در این گزارش وضعیت تحریم‌ها و نقض عهدها مورد بررسی قرار گرفته که پیمان‌شکنی آمریکا و اقداماتش مورد اشاره قرار گرفته است و در نهایت نیز پیشنهاداتی ارائه شده که در صورت اجرایی شدن می‌تواند نقش موثری در اجرای برجام داشته باشد.

رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: ما این گزارش را با گزارش شش ماهه اول کمیسیون مقایسه کردیم که طبق آن بخشی از تحریم‌ها برطرف شده اما درعین حال آمریکا تحریم‌هایی را مجددا اضافه کرده است.

وی درباره دلیل طولانی شدن ارائه گزارش شش ماه دوم کمیسیون گفت: براساس مصوبه مجلس وزارت خارجه هر سه ماه یکبار باید گزارشی از روند اجرای برجام به کمیسیون ارائه کند و کمیسیون نیز هر شش ماه یکبار گزارش نظارتی را تهیه نماید. طبیعتا زمانی که دو گزارش سه ماهه از سوی وزارت خارجه ارائه می‌شود کمیسیون نمی‌تواند بلافاصله گزارش شش  ماهه را تهیه کند چون ما برای تهیه این گزارش علاوه بر بازدید و تبادل اطلاعات از چند مرکز راستی آزمایی گزارش وزارت خارجه را نیز انجام می دهیم. به همین دلیل به ناچار گزارش‌های شش ماهه با تاخیر انجام می شود.

ذوالنوری درباره زمان ارائه گزارش شش ماهه سوم این کمیسیون نیز گفت: در حال حاضر کمیسیون براساس گزارش سه ماهه پنجم وزارت خارجه بخشی از گزارش شش ماهه سوم را تهیه کرده است. ما بلافاصله بعد از ارائه گزارش سه ماهه ششم وزارت خارجه بقیه گزارش کمیسیون را آماده می‌کنیم؛ موعد گزارش سه ماهه ششم وزارت خارجه ۲۶ تیر است.


    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید