شنبه, ۷ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-28
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 37503 |
|
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

وقف ورفع نیاز مستمندان مرتضی موتنهار، معاونت بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امورخیریه مازندران از اهداف برپایی نمایشگاه دست آوردهای محصولات کشاورزی موقوفات مازندران درهمایش یاوران وقف شهرستان آمل گفت. به گفته موتنهار، یکی از رسالتهای اوقاف اجرای امینانه نیت واقفین خیراندیش هست که تمامی عایدی  ۵۲باغ در سطح استان با مساحت ۲۷هکتار […]

وقف ورفع نیاز مستمندان

مرتضی موتنهار، معاونت بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امورخیریه مازندران از اهداف برپایی نمایشگاه دست آوردهای محصولات کشاورزی موقوفات مازندران درهمایش یاوران وقف شهرستان آمل گفت.

به گفته موتنهار، یکی از رسالتهای اوقاف اجرای امینانه نیت واقفین خیراندیش هست که تمامی عایدی  ۵۲باغ در سطح استان با مساحت ۲۷هکتار و محصولات بالغ بر ۲۵۰هکتار زمین کشاورزی تاکنون هزینه لوازم التحریر مهر تحصیلی و یا بخش تامین دارو و تجهیزات درمانی بیمارستانها و یا امور فرهنگی مانند تعزیه سیدالشهداء شده است.

معاونت بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امورخیریه مازندران؛ درگفتگو با پایگاه خبری سیده آمل با بیان اینکه محصولات حاضر دراین نمایشگاه تولیدات باغی و کشاورزی کل استان از رامسرتا گلوگاه هست تا هم استانیها از تغییرات سیاستگذاری و هدفگذاری نیات وافقین در امورخیریه اوقاف مطلع شوند، افزود: باتوجه به پتانسیل هر شهرستان و موقعیت جغرافیایی و محصولاتی که کشت می کنند اراضی وقف به سمت کمک به بخش زنجیره غذایی و تامین امنیت موادغذایی رفته است.

فعالیت کشاورزی و تامین نیاز محرومین

وی همچنین گفت: این محصولات شامل: برنج، چای، گردو، گندم و انواع مرکبات و صیفی جات و حبوبات هست که در بخش پرورش گیاهان دارویی موقوفات مناطق کوهستانی مانند بخش لاریجان شهرستان آمل مبادرت به کشت گل محمدی، آویشن وگیاهان درمانی دیگر نموده است.

ساخت نهضت ملی مسکن

مرتضی موتنهار با اعلام اینکه علاوه برهمه اینها باتوجه به سیاستگذاری دکتر خاموشی، ریاست محترم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ومدیرکل استان چندسالی است که درکنارتولیدات محصولات کشاورزی سرمایه گذاری بخش عمرانی اقدامات بسیار مفیدی انجام شد، بیان داشت: در زمینه ساخت مسکن برای افراد کم برخوردارو ساخت نهضت ملی مسکن و کاربری های تجاری، خدماتی زمین های موقوفه دراختیار راه و شهرسازی قرار داده شد.

به گفته موتنهار، یکی از رسالتهای اوقاف اجرای امینانه نیت واقفین خیراندیش هست که تمامی عایدی  ۵۲باغ در سطح استان با مساحت ۲۷هکتار و محصولات بالغ بر ۲۵۰هکتار زمین کشاورزی تاکنون هزینه لوازم التحریر مهر تحصیلی و یا بخش تامین دارو و تجهیزات درمانی بیمارستانها و یا امور فرهنگی مانند تعزیه سیدالشهداء شده است.

وقف ورفع نیاز مستمندان

حجت الاسلام بهرامی، ریاست ادراه اوقاف و امورخیریه نیز در این مصاحبه باپیامی به خیرین و واقفین توصیه کرد: در قدیم الایام عزیزانی بانیت برپایی عزای سیدالشهداء برای وقف ورود پیدامی کردند و موقوفاتی هم که در شهرستان آمل در این زمینه فعال هست واقعا قابل توجه است.

بهرامی ادامه داد:اخیرا درزمان حال باتوجه به نیازجامعه کمکها به سمت درمان وحمایت از ایتام وخانواربی سرپرست و تامین مسکن آنها رفته است که معضلات اساسی ما نیز در شهرستان آمل از همین حوزه هاست.

ریاست ادراه اوقاف و امورخیریه با اظهار امیدواری از هدفگذاری نیت واقفین اذعان داشت: امیدوارم انشاالله واقفینی که علاقمند به فعالیت در امور خیریه هستند با نیت چنین کمکهایی امور مالی خود را وقف کنند.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید