پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل

پایگاه خبری تحلیلی سیده آمل

  • خانه
  • بین الملل
  • ایران
  • مازندران
  • سیاسی
    • سیاست خارجی
    • سیاست داخلی
    • گزارش تحلیلی
  • اقتصادی
    • ارتباطات و فن آوری اطلاعات
    • اشتغال
    • بازرگانی
    • تولید
    • عمران
  • اجتماعی
    • آموزش و پرورش
    • انتظامی
    • حوادث
    • محیط زیست
  • فرهنگی
    • ادبیات/کتاب
    • دینی مذهبی
    • رسانه
    • گردشگری/میراث
  • هنری
  • ورزشی
    • ورزش بانوان
  • علمی
    • پژوهش
    • علم فن آوری ایران
    • علم وفن آوری جهان
  • سلامت
  • اخبار بورس
مرداد ۲۶, ۱۴۰۴
  • صفحه اول
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی
  • ورزشی
  • هنری
  • مجلس
  • یادداشت
  • طاها ستاره شمالی
  • اخبار بورس
  • بین الملل
  • درباره ما
قابل توجه کاربران پیام‌رسان‌ها

قابل توجه کاربران پیام‌رسان‌ها

فراهم شدن امکان تماس صوتی از سه پیام‌رسان ایرانی با اپراتورهای تلفن ثابت و همراه اخیرا و به نقل از مسوولان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور مطرح و اعلام شده که به زودی اخباری در این باره اعلام...

گلناز پیغمبرزاده
کد خبر :34054 ۳ آبان ۱۴۰۱
چاپ

فراهم شدن امکان تماس صوتی از سه پیام‌رسان ایرانی با اپراتورهای تلفن ثابت و همراه اخیرا و به نقل از مسوولان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور مطرح و اعلام شده که به زودی اخباری در این باره اعلام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: تماس صوتی (Call Out) نوعی قابلیت تماس بین پیام‌رسان‌ها و اپراتورها فراهم می‌کندودیگر نیازی نیست که دو طرف تماس، پیام‌رسان مشابه داشته باشند.برای نمونه کاربری که پیام‌رسان گپ یا سروش و دیگر پیام‌رسان‌های داخلی را نصب کرده باشد می‌تواند از طریق این پیام‌رسان با یک شماره همراه اول، ایرانسل یا رایتل تماس بگیرد.

قابل توجه کاربران پیام‌رسان‌ها

پس از محدود شدن برخی پیام‌رسان‌های‌ خارجی طی سال‌های گذشته و در چندین مرحله، مهاجرت کاربران ایرانی به پیام‌رسان‌های دیگر از جمله نمونه‌های مشابه خارجی و داخلی آغاز شد؛ اگرچه هنوز تعداد کاربران پیام‌رسان‌های داخلی با رقبای خارجی‌شان قابل مقایسه نیست، اما برخی افراد استفاده از امکانات ابزارهای بومی را به ابزارهای خارجی ترجیح می‌دهند.

قابلیت های پیام رسانهای بومی

امکان پرداخت از طریق پیام‌رسان‌های بومی از مواردی است که نسبت به پیام‌ رسان‌های خارجی، برای این ابزارهای داخلی برتری ایجاد می‌کند. اکنون برخورداری از امکان تماس صوتی برای پیام‌رسان‌های بومی هم می‌تواند ویژگی دیگری باشد که کاربران را به استفاده از این ابزارها تشویق کند.

دراین باره معاون وزیرارتباطات وفناوری اطلاعات در دولت گذشته، با اشاره به مصوبه‌ی شورای عالی فضای مجازی اعلام کرده بود  اپراتورها موظف هستند خدمات لازم برای برقراری امکان Call out در پیام‌رسان‌ها را برای آنها فراهم آورند و براساس این مصوبه، موضوع اتصال متقابل اپراتورها با پیام‌رسان‌ها با توجه به مصوبه شورای عالی فضای مجازی برای پیام‌رسان‌های اجتماعی داخلی که اعضای آنها به پنج میلیون کاربر رسیده باشد فراهم شده بود.

پس از ابلاغ مصوبه ضوابط و تعرفه اتصال متقابل پیام رسان‌های اجتماعی داخلی به اپراتورهای تلفن همراه، قرار شده بود امکان برقراری تماس صوتی از طریق پیام رسان‌ها با شبکه این اپراتورها برقرار شود. اکنون به تازگی و به نقل از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شد که به زودی امکان تماس از سه پیام‌رسان ایرانی با اپراتورهای تلفن ثابت و همراه فراهم می‌شود.

بر این اساس اعلام شد که هر پلتفرمی که ضوابط لازم را داشته باشد، حتما امکان ارائه سرویس call out برایش فراهم می شود و در این راستا سه پلتفرم داخلی ضوابط و شرایط ارائه سرویس را داشته‌اند و برقراری سرویس به اپراتورها ابلاغ شده است و این امید وجود دارد تا دو هفته آینده این امکان به شکل عمومی برای مردم فراهم شود.

سرویس دهی روبیکا

این درحالی است که در اربعین امسال یکی از پلتفرم‌های داخلی (پیام‌رسان روبیکا) توانست این سرویس را به صورت گسترده در اختیار زائران حسینی قرار دهد. کاربران این پیام رسان می‌توانستند ازطریق تماس صوتی این اپلیکیشن، با استفاده از سیم‌ کارت‌های ایرانسل یا همراه اول در عراق، به صورت مستقیم با خطوط ثابت یا همراه ایرانی تماس صوتی رایگان برقرارکنندبدون اینکه لازم باشدشخص دریافت‌ کننده تماس، روبیکا را روی دستگاه خود نصب داشته باشد.

تقویت پیام رسان های داخلی

پیش از این و طبق اعلام مسوولان، گفته شده بود برنامه مدونی در حال پیگیری است تا پیام‌رسان‌های داخلی  تقویت شوند و در نهایت دو یا سه پیام رسان در کشور فعال باشند تا بتوانند نیازهای مردم را برطرف کنند. درحال حاضر هم تمرکز بر حمایت از پیام‌رسان‌هایی است که مردم اقبال بیشتری به آنها نشان داده‌اند و زیرساخت‌های آنها آماده است و در این مدت هم کیفیتشان به شکل قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده است.

قابل توجه کاربران پیام‌رسان‌ها

برچسب ها:

آی گپاپراتورهای پیام رسانپلتفرم پیام رسانیپیام‌رسان ایتاپیام‌رسان سروشپیام‌رسان گپپیام‌رسان‌های اجتماعیپیام‌رسان‌های اجتماعی خارجیپیام‌رسان‌های اجتماعی داخلیروبیکاسرورهای پیام رسانیسرویس call outوزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات

اخبار دیگر

جایگزین کافوی سرقت شده مخابراتی
قبلی

جایگزین کافوی سرقت شده مخابراتی

ثبت‌نام مجدد«بیمه تکمیلی»فرهنگیان
بعدی

ثبت‌نام مجدد«بیمه تکمیلی»فرهنگیان

هیچ نظر! یکی از اولین.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

  • بنام قشرخبرنگار بکام دیگران
  • نقش مشارکت درتوسعه کشور
  • اربعین تکرار حماسه بیداری
  • امنیت غذایی کشوردرآتش کوچکسازی
  • پروژه مارینا درسواحل چالوس
  • گپ دوستانه جمعی ازخبرنگار
  • اعلام آخرین آمارخبرنگاران آملی
  • پیام انجمن صنفی رسانه های رسمی آمل
  • پالایش جدیدفرهنگ و ارشاداسلامی
  • تشریح تسهیلات ۴۰۰میلیون تومانی روستایی
  • سفری با بال فرشتگان
  • اعلام برنامه پیاده روی اربعینی آمل
  • ازعدم وفاق تاابترماندن زیرساختها
  • قطع برق قطع امید
  • تغییرمسیر حکمرانی دولت پزشکیان

پایگاه خبری تحلیلی سیده آمل

  • صفحه اول
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی
  • ورزشی
  • هنری
  • مجلس
  • یادداشت
  • طاها ستاره شمالی
  • اخبار بورس
  • بین الملل
  • درباره ما

جهت ارتباط با مدیر سایت و یا سفارش تبلیغات در سایت و ارسال اخبار با شماره 09112210914 و یا 09364131095 تماس بگیرید.

تمامی حقوق این سایت برای پایگاه خبری تحلیلی سیده آمل محفوظ است