مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران درخصوص طرح آزادراه آمل به قائمشهر و اجرایی شدن آن اظهار داشت: استان مازندران با توجه به حجم بالای سفرها و پتانسیل بالای گردشگری و توریستی بیش از هر زمان دیگری نیاز به ارتقاء شبکه ترافیکی دارد. به گزارش واحد خبری سیده آمل محمد نظری طی گفت و گویی […]
مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران درخصوص طرح آزادراه آمل به قائمشهر و اجرایی شدن آن اظهار داشت: استان مازندران با توجه به حجم بالای سفرها و پتانسیل بالای گردشگری و توریستی بیش از هر زمان دیگری نیاز به ارتقاء شبکه ترافیکی دارد.
به گزارش واحد خبری سیده آمل محمد نظری طی گفت و گویی درخصوص خبر طرح آزادراه آمل به قائمشهر و اجرایی شدن آن اظهار داشت: بدون شک استان مازندران با توجه به حجم بالای سفرها و پتانسیل بالای گردشگری و توریستی بیش از هر زمان دیگری نیاز به ارتقاء شبکه ترافیکی به منظور جابهجاییها از جمله بار و مسافر دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران در این خصوص با اشاره به مناسب نبودن شبکه ترافیکی موجود در استان تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به دسترسیهای متعدد و متراکم در شبکه ترافیکی استان، سرویسدهی صورت گرفته در مسیر مبدأ تا مقصد و همچنین ترانزیتی روان و ایمن نیست. از همین رو نیاز است تا یک اتصال موثر به شبکه اصلی و شریانی راههای کشور برقرار شود.
نظری ادامه داد: در همین زمینه طرح ایجاد آزادراه کناره یا آزادراه دریا به عنوان یک نیاز در امتداد مسیر قائمشهر به ساری مطرح شد. در این خصوص آزادراه آمل – قائمشهر هم بخشی از این آزادراه بوده و در منطقه به عنوان بخشی از کریدور شرقی – غربی عمل میکند و محدوده وسیعتری از استان را در بر میگیرد.
وی افزود: به این ترتیب بخش زیادی از سفرها به مشهد مقدس در استانهایی همچون تهران، قزوین، البرز و آذربایجانهای شرقی و غربی از این آزادراه صورت میگیرد. از سوی دیگر به این شکل ارتباط بنادر شمالی کشور یعنی بندر ترکمن، امیرآباد و نوشهر هم با مرکز استان و همچنین استانهای مجاور و مرکز کشور آسانتر خواهد بود.
مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران با اشاره به مشخصات فنی این آزادراه تصریح کرد: آزاد راه دریا حدفاصل دو محور مهم مواصلاتی استان یعنی محور هراز و فیروزکوه قرار دارد و با احداث این آزاد راه دسترسی شهرهای شرقی استان به محور هراز و شهرهای غربی استان به محور فیروز کوه را آسان سریع و ایمن خواهد کرد.
وی افزود: از طرف دیگر با احداث قطعات قبل و بعد ( آزاد راه قائمشهر – ساری و رویان – آمل ) دسترسی شهرهای غرب استان به مرکز و استان گلستان تسهیل شده و مصرف سوخت و زمان سفر به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.
محمد نظری ادامه داد: آزاد راه آمل به قائمشهر بطول ۲۰۰+۴۶ بعنوان بخشی از کریدور آزاد راهی شمال کشور از سمت شرق در محل تلاقی با جاده سوادکوه به آزاد راه در دست احداث قائمشهر – ساری متصل شده و از سمت غرب محل تلاقی با جاده هراز (تقاطع امامزاده عبدالله) به آزاد راه رویان – آمل که در برنامه توسعه آینده قرار دارد مرتبط میشود.
مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران در پایان گفت : در صورت اجرایی شدن این طرح شیوه ساخت آن از طریق واگذاری به سرمایه گذار ( BOT ساخت، بهره برداری، انتقال) و هزینه عملیات اجرایی آن براساس برآورد اولیه بیش از ۴۷۲۰ میلیارد ریال خواهد بود.
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
https://seyyedeamol.ir/?p=23210
×
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.