یکشنبه, ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-10-06
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 37095 |
|
تاریخ انتشار : ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

راه اندازی ۶۰کانون درمازندران بمناسبت هفته جهانی مبارزه بااعتیاد همایش مشترک جمعیت هلال احمر شهرستان آمل با اداره بهزیستی این شهرستان با شعار “نه به اعتیاد، یاریگرهم باشیم”با حضور لیلی احمدی معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر مازندران بارویکرد توجه به چالش های افزایش اعتیاد در جوانان به میزبانی دانشگاه فذا برگزارشد. به گزارش پایگاه […]

راه اندازی ۶۰کانون درمازندران

بمناسبت هفته جهانی مبارزه بااعتیاد همایش مشترک جمعیت هلال احمر شهرستان آمل با اداره بهزیستی این شهرستان با شعار “نه به اعتیاد، یاریگرهم باشیم”با حضور لیلی احمدی معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر مازندران بارویکرد توجه به چالش های افزایش اعتیاد در جوانان به میزبانی دانشگاه فذا برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: محمدباقرلیمویی، رئیس مرکزدانشگاه علمی کار بردی فولادین ذوب آمل به اهمیت دغدغه داشتن مسئولین و خانواده ها به مقوله خانمان برانداز اعتیاد اشاره و از ریاست جمعیت هلال احمر شهرستان درخواست کرد: نیاز هست در راستای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی پیشگیری اعتیاد قشر جوان بخصوص دانشجویان ازمشاورین ومتخصصین کمک بگیریم بهمین جهت ازآقای جمشید نیکزادمی خواهیم برای راه اندازی کانون دفترجمعیت هلال احمردانشجویی در دانشگاه فضا اقدام نمایند.

 

راه اندازی ۶۰کانون درمازندران

در ادامه احمدی، باتشکر از زحمات فعالان فرهنگی، از راه اندازی ۶۰کانون هلال احمری جوانان درسطح استان مازندران خبردادوگفت: شایددرتابستان اکثرمشاغل در استراحت باشند اما جمعیت هلال احمر شهرستان آمل باتوجه به محور مواصلاتی که دارد، قله دماوند که محل جذب توریسم ورزشکاران هست و رودخانه خروشان هراز که متاسفانه حوادثی رادرطول سال بوجودمی آوردحجم کاری بالایی رابرای آقای نیکزاد و همکارانش رقم زده است.

وی همچنین افزود: امروز جوانان ما درسطح جامعه درمسیرخطرناکی را که دشمنان برای آنها متصور شده اند قرار گرفته اند و من خیلی خوشحالم که مسئولین این دانشگاه و مدیریت بهزیستی شهرستان آمل همراه جمعیت هلال احمر هستند تا با کمک یکدیگر فضایی را برای آگاهی به نسل آینده ساز ما بوجود آورند.

اهداف جمعیت هلال احمر

به گفته معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر مازندران: اثبات شده است که جمعیت هلال احمر در راستای اهداف خودش همچون تامین سلامت انسانها و تامین احترام و کرامت آنها برای برقراری صلح و دوستی گام برمی دارد.

احمدی صریح کرد: این طور نیست که ما هلال احمریها فقط در بحران یا کاهش غریق درسواحل فعال باشیم بلکه یکی از مهمترین اهداف ما داشتن جوانان سالم است و این هدف از اهداف بین المللی جمعیت هست.

وی بااعلام اینکه ۱۹۰کشور از کشورهای اسلامی با آرم هلال احمر و کشورهای غیر اسلامی با آرم صلیب سرخ در راستای اهداف بین المللی با ۴هدف مهم گام برمی دارند، ابراز داشت: اگر برای ۳ هدف اصلی که سلامت انسانها و حفظ کرامت آنها و پشتیبانی است گام برنداریم باید تسکین آلام بشریت را درگام چهارم داشته باشیم.

لیلی احمدی بابیان اینکه امروز خطر جدی ترمتوجه دختران ماهست که به اعتیاد گرفتار می شوند،خاطرنشان کرد:تاجاییکه می توانیم باید کمک کنیم جامعه گرفتار اعتیادنشود و نه به اعتیاد را با تشکیل کانونهای جوانان در دانشگاهها و مراکز آموزشی و کارخانه های بزرگ را داشته باشیم تا جهت پیشگیری با اطلاع رسانی کمک کنیم جوانان ما به دام اعتیاد نیافتند.

افزایش آمار آسیب های ناشی از اعتیاد

در این همایش سرهنگ گیلانی کارشناس ارشد پیشگیری از اعتیاد عنوان کرد: باید خانواده ها در تربیت فرزندانشان مهارت نه گفتن را به فرزندانشان آموزش دهند.

وی با تاکید براینکه اولین چالش را در زمینه های بزهکاری و اعتیاد دوستان ناباب برای فرزندان ما ایجاد می کنند، ادامه داد: ندانستن و جهل به امر اعتیاد و کنجکاوی زیاد از حد برای امتحان کردن از مواردی است که جوانان ما را در ورطه نابودی اعتیاد می کشاند.

این کارشناس با تاکیدبر حفظ حریم خانواده اعلام کرد: آمار ثبت شده در دادگستریها نشان می دهد ۷۰درصد از زندانیان کشور را جرایم مرتبط با مواد مخدر تشکیل داده و بعد از مسائل اقتصادی دربحث طلاق ۵۵درصد ازمطلقین افرادمعتادبوده اندکه با آگاهی بخشی از طریق مسئولین ذی ربط می توان از آسیب های اجتماعی فرا رو جلوگیری کرد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید