شنبه, ۷ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-28
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 37497 |
|
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۷:۱۱ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

تغییرمسیرواقفین بسوی وقف منفعتی همزمان با افتتاح ۴۰پروژه سرمایه گذاری موقوفات و بقاع متبرک در مازندران رواق ضلع غربی آستان مقدس امامزاده عبدالله شهرستان آمل با برگزاری همایش یاوران وقف در این امامزاده جلیل التعظیم افتتاح شد. حجت الاسلام ابراهیم حیدری تصریح کرد: با تغییرات وضعیت درآمدی و اقتصادی باید برای واقفین و خیرین مشاوره […]

تغییرمسیرواقفین بسوی وقف منفعتی

همزمان با افتتاح ۴۰پروژه سرمایه گذاری موقوفات و بقاع متبرک در مازندران رواق ضلع غربی آستان مقدس امامزاده عبدالله شهرستان آمل با برگزاری همایش یاوران وقف در این امامزاده جلیل التعظیم افتتاح شد.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری تصریح کرد: با تغییرات وضعیت درآمدی و اقتصادی باید برای واقفین و خیرین مشاوره داد تا مسیر وقف به سمت و سوی وقف منفعتی هدایت شود.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با اشاره به اینکه امور موقوفات با برنامه ریزی که مبتنی بر فرمان مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم آمده متحول و دگرگون شده است؛ افزود: ما ۲نوع وقف داریم یکی وقف انتفاع، مانند احداث مسجد و بقاع متبرک که مردم برای عبادت از آن نفع می برند و دوم وقف منفعتی که ایجاد درآمد می کند.

افتتاح و کلنگ زنی پروژه ها

وی در ادامه گفت: از ۴۰پروژه ای که امروز داشتیم ۲۶ پروژه با هزینه ۲۶۴میلیاردتومان مورد بهره برداری قرار گرفت و ۱۴ پروژه با پیش بینی هزینه ۱۶۷میلیاردتومان کلنگ زنی شد.

تجلیل از واقفین و خیرین در همایش یاوران وقف

حجت الاسلام حیدری بابیان اینکه درسطح استان دربرگزاری همایش سراسری یاوران وقف ۳۰۰نفراز واقفین و خیرین تجلیل شد، ابرازداشت: بصورت نمادین درهمایش یاوران وقف شهرستان آملنیز ۸۰نفرازخیرین و واقفین استان تقدیر بعمل آمد.

به گفته مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران از سال گذشته ما ۳۶۴ وقف داشته ایم که ۸۵ مورد وقف جدید به آن تعداد اضافه خواهدشد.

تغییرمسیرواقفین بسوی وقف منفعتی

حجت الاسلام ابراهیم حیدری تصریح کرد: با تغییرات وضعیت درآمدی و اقتصادی باید برای واقفین و خیرین مشاوره داد تا مسیر وقف به سمت و سوی وقف منفعتی هدایت شود.

وی همچنین اذعان  داشت: از شهرستان نور جهت ارتقاء تکنولوژی وپیشرفت علوم هسته ای یک کارخانه شالیکوبی و ۳۰۰ متر زمین به نیت دانشمند هسته ای شهید فخری زاده وقف شد یا پاساژ امام رضا با ۴۲ مغازه در شهرستان آمل دراختیار فعالان دانش بنیان قرار گرفت و از این قبیل وقف نیز می تواند برای منفعت جامعه مفید واقع شود.

وقف مانند شهادت جهاد در راه خداست

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با تاکیدبراینکه کسانیکه از اموالشان می گذرند و آنها را وقف می کنند کمتر از جهاد در راه خدا و شهادت نیست بیان داشت: وقف عمل باقیات صالحاتی هست که نام واقف و دوستداران اهل بیت علیهما السلام تا همیشه زنده خواهد ماند، من باب مثال ما وقف ۲۰۸ ساله ای داریم که حتی نوادگان آن خاندان فوت شده اند ولی نامشان ماندگار شد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید