جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-20
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 37440 |
|
تاریخ انتشار : ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۹:۰۱ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

از گزارش تا تجلیل پدیده حضور هر ۹ نفر شورای شهری آمل در یک جلسه و یا نشست هم اندیشی از پدیده های نادری است که در نشست تجلیل ازخبرنگاران شهرستان آمل باتاخیر یکماهه(شاید بدلیل همین عدم انسجام و عدم وحدت رویه آنها بود) باز شاهد حضور فقط ۴نفر از شورا نشینان بودیم. شاید آقایان […]

از گزارش تا تجلیل

پدیده حضور هر ۹ نفر شورای شهری آمل در یک جلسه و یا نشست هم اندیشی از پدیده های نادری است که در نشست تجلیل ازخبرنگاران شهرستان آمل باتاخیر یکماهه(شاید بدلیل همین عدم انسجام و عدم وحدت رویه آنها بود) باز شاهد حضور فقط ۴نفر از شورا نشینان بودیم.

شاید آقایان دیگر بدلیل داشتن تخصص های خارق العاده خود که برای آبادانی شهر صرف می کنند ویا مشغله های مهمتر، حضور در جلسات را برای خود کسرشان میدانند.

علی ایحال با حضور شهردارمحترم آمل و ریاست شورای شهر و احمد محمدی، مجیدی کیا و ثریا کمالی در جمع مدیران مسئول و خبرنگاران رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور از این قشر سنگرسازان بی سنگر رسانه تجلیل بعمل آمد.

علی داوودی با اعلام اینکه بدیهیاتی که سالها به آن توجه نشده را خیلی جدی تر وارد شدیم ادامه داد: شاید همین شفافیت مالی که در این دوره شهرداری هست، ما اولین شهراستان مازندران و سومین یا چهارمین شهر از ۱۱کلان شهرکشور هستیم که فرآیند شفاف سازی خزانه مالی را داریم.

به گزارش پایگاه رسمی خبری، تحلیلی سیده آمل: مسلم مکاری، رئیس شورای اسلامی شهرآمل با بیان اینکه یکی از افتخارات بنده این است که از همان روز اول بعنوان نفراول شورای شهر رای آوردم؛ با لباس کارگری آمدم و بر نگهبان بودن شهرم افتخار می کنم، سخن خود را آغاز نمود.

حال باید دید سمت نگهبانی چه ربطی به مقوله کارگری دارد و چه کسانی این افاضات را به ایشان منتقل کردند؟!!

وی در ادامه گفت: اگر قرار است هر مسئولی که نگهبان شهر وبیت المال و یانگهبان مکتسب مردم نباشد آن مسئول مسئول نیست.

به گفته مکاری مهم این است من مکاری بتوانم برای شهرم خدمتی مثبت انجام بدهم و آن را برای شهرم به یادگار بگذارم.

اظهار امیدواری مکاری

رئیس شورای شهرآمل اعلام کرد: طی یکسال اخیری که باقی مانده اتفاقات خوبی رقم خواهدخورد.

مسلم مکاری اذعان داشت: بعضی از کارها می بایست زیربنایی درست شود که درست هم شد و در آینده نزدیک مردم نتایج پروژه های نیمه تمامی را که به اتمام می رسد شاهد خواهندبود.

وی با اشاره به کارگروهی مشورتی شورا ادامه داد: معمولا تصمیمات بصورت گروهی و متفق القول انجام می شود.

تصویب مصوبات شهری از استان

مکاری به کاستی های حین کار پرداخت و اضافه کرد: قراربود از اول هم بیش از اینها کار کنیم اما بضاعت ما در بخش هایی منوط به دستورات استانی است که برای تایید مصوبات سال ۱۴۰۲ تا کنون کلا ۲ جلسه با فاصله یکساله برای ماده ۵ گذاشتند که همین روند ما را با چالش مواجه کرد.

وی در همین رابطه رکود صنعت ساختمانی درآمل را از دلایل ضعف منابع مالی شهرداری آمل دانست و ابرازداشت: برای اولین بار شورای مصوباتی رابرای حل مشکل ماده ۱۰۰بصورت تهاتر ارائه کردکه در ادوار گذشته چنین مصوباتی نبود و این می تواند از خبرهای نویدبخش برای ساخت و سازباشد که بجای پول سازندگان زمین یا ملکی را با کارشناسی حاضر در شورا و شهرداری تهاتر کنند.

از گزارش تا تجلیل

احمدمحمدی نیز در این نشست رسانه را بعنوان بال پرواز مدیران و مدیریت شهری معرفی کرد که هم با نقد منصفانه وهم با ارائه راهکارمی توانند برای مردم عملکردهای مدیران را هم شفاف سازی کنند وشبهاتی که در سطح مدیریت شهری است برطرف کنند.

شفاف سازی فرآیندمالی شهرداری آمل

این عضو فعال شورای آمل خاطرنشان شد: یکی ازمهمترین کارهای ماشفاف سازی مالی شهرداری بود که از هزار و۲۰۰ فقره چک سالهای ۷۰ تا ۱۴۰۰ ادوار قبل در گاوصندوق شهرداری بایگانی شده بود را به روز رسانی کرده ایم.

تعدیل نیروی انسانی و کاهش هزینه های جاری

وی به تعدیل نمودن نیروی انسانی شهرداری آمل پرداخت و افزود: در ۲۰سال اخیر آمار نیروی انسانی شهرداری حتی بیش از هزارو۴۰۰ نفر رسیده بود که این معضل فشارمالی بر هزینه های جاری شهرداری بوجود می آورد که ماهانه بیش از ۴۰میلیاردتومان یعنی سالانه ۵۰۰میلیاردتومان از جیب مردم شهر برای این نیروها واریز می شد اما امروز این تعداد نه تنها اضافه نشد بلکه ما شاهد تقلیل نیرو هستیم.

شهردارآمل بابیان اینکه شاید مواردی از کارمادیده نشود، اظهارداشت: شماخبرنگاران چشمان بیدار این شهرهستید.

علی داوودی با اعلام اینکه بدیهیاتی که سالها به آن توجه نشده را خیلی جدی تر وارد شدیم ادامه داد: شاید همین شفافیت مالی که در این دوره شهرداری هست، ما اولین شهراستان مازندران و سومین یا چهارمین شهر از ۱۱کلان شهرکشور هستیم که فرآیند شفاف سازی خزانه مالی را داریم.

وضعیت ماندگاری شهر

داوودی بیان کرد: از افتخارات این دوره شهرداری این است که اگر شهر رابهتر نکردیم بدترهم نکردیم و در آشفته بازار اقتصادی مدیریت شهری ما حصل یک تفکر جمعی است که باید از همه اعضای عزیز شورا و اصحاب رسانه مراتب قدردانی را داشته باشیم که با همکاری خود موجب پیشرفت شهرشان می شوند.

 

شایان ذکر است در پایان نشست خبری از خبرنگاران حاضر تجلیل بعمل آمد

از گزارش تا تجلیل

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید